مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: برخی اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر حذف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از فهرست آثار جهانی کذب و بی اساس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی اظهار داشت: برخی اخبار در خصوص اخطار معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور جناب آقای طالبیان در خصوص حذف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از لیست آثار ثبت جهانی کذب و بی اساس بوده و چنین موضوعی قویا تکذیب میشود.

وی افزود: در این اخبار عنوان شده که ساخت پیاده راه در مجاورت بقعه بر خلاف قوانین یونسکو است و این در حالی است که در بازدید آقای طالبیان وی به فاخر بودن این پروژه و تاثیر آن در احیای هویت تاریخی بنا تاکید کرد و اقدامات عمرانی را در راستای ثبت تاریخ میراث فرهنگی استان موثر و مطلوب خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: تمامی اقدامات عمرانی و پروژه‌های مرمتی بدون نظر کارشناسان فنی و کارشناسان یونسکو امکان اجرا ندارد و پیاده راه نیز با تائید کارشناسان انجام شده است.

فلاحی با اشاره به اجرای پروژه های مرمتی و عمرانی متعدد در پیرامون بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: این اثر تنها اثر ثبت جهانی استان و محور گردشگری تاریخی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: حساسیت شهروندان در پاسداشت از آن ستودنی است اما اداره کل نیز با حساسیت و دقت ویژه صیانت و معرفی آن را وظیفه خود میداند.

انتهای پیام/