مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۲۰۹ هزارتن گندم به ارزش ریالی ۲۳۰۰میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، علی نوبخت ظهر امروز در دیدار با معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل درباره میزان گندم خریداری شده از کشاورزان این استان گفت:تاکنون بیش از ۲۰۹ هزارتن گندم به ارزش ریالی ۲۳۰۰میلیارد تومان  از کشاورزان خریداری شده و تا تاریخ ۲۹ تیرما یک هزار و ۴۶۹ میلیاردتومان از مطالبات گندمکاران استان واریز شده است.

وی افزود:  عملیات خریدتضمینی گندم از ۱۷ خرداد در ۴۴ مرکز در سطح استان اردبیل  شروع شده است که این مراکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلوهای بخش خصوصی و مباشر است و  از هر لحاظ تجهیز و درحال خرید تضمینی هستند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ادامه داد:  سیاست مردمی سازی وتوزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر وتصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی،حمایت از دهک‌های پایین جامعه،مبارزه با فساد ورانت واصلاح ساختار اقتصادی بخصوص زنجیره گندم، آرد ونان است ودراین طرح  درحال حاضر هیچ تغییری در قیمت صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه درصورت فروش نان بیشتر از آرد خریداری شده توسط نانوا سامانه به کاربران هشدار می‌دهد، خاطرنشان کرد: چون نرم‌افزار موجود تمام فرایند از خرید آرد تا فروش نان را تحت کنترل دارد، بنابر این احتمال تخلف بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

نوبخت افزود: با اجرای طرح جدید هوشمندسازی یارانه آرد، مردم نان را با قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ خریداری خواهند کرد و به هیچ عنوان قیمت نان در سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت.

انتهای پیام/۱۴۴