در این روش یادگیری، با بازی و سرگرمی، معارف قرآنی به کودکان انتقال داده می شود و هدف انس گرفتن بچه ها با آیات قرآن است تا لذت و شیرینی از این برنامه در ذهنشان بماند و ارتباطشان با قرآن، قشنگ و جذاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانیکلبه خبر، از سرکوچه که رد می‌شوم صدای خوش خواندن قرآن همراه با ذوق‌های شادمانه کودکانه‌شان به گوش می‌رسد:” بسم الله الرحمن الرحیم   سرآغاز صحبت به نام خداست *** که بخشنده و مهربان کبریاست” و …..

شعر و قصه قرآنی می‌خوانند وتکرارمی‌کنند و آخر هر کلاس قرار جلسه بعد را در خانه‌ای دیگر می‌گذارند…

برای برگزاری جلسات خانگی قرآن نیاز به خرج زیادی ندارند و احتیاجی هم به حضور استاد خاصی نیست هر جا که بتوانند دور هم جمع شوند و این جلسات را برگزار می‌کنند؛ حتی پدر و مادر و فرزندان همان طور که برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند، می‌توانند روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه دور هم بنشینند و قرآن تلاوت کنند این همان جلسات خانگی قرآن است که از دیرباز در بین خانواده های اردبیلی  و بویژه در ماه مبارک رمضان معمول بوده و گاهی کم‌رنک و گاهی پررنگ‌تر همچنان تداوم دارد .

در این روش یادگیری،با بازی و سرگرمی، معارف قرآنی به کودکان انتقال داده می‌شود و هدف انس گرفتن بچه ها با آیات قرآن است تا لذت و شیرینی از این برنامه در ذهنشان بماند و ارتباطشان با قرآن، قشنگ و جذاب باشد.

و از آنجایی تربیت دینی و آموزش قرآن به فرزندان از وظایف مهم یک پدر و مادر مسلمان است و والدین باید در سنین کودکی برای آموزش دینی فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند، فلذا برپایی جلسات خانگی قرآنی کمک شایانی به پدر و مادرها برای تربیت دینی کودکان خواهد کرد؛ البته برپایی چنین محافل ارزشمندی با استفاده از امکانات روز کار تربیت دینی فرزندان را برای پدر مادرها سهل‌تر می‌کند.

انتهای پیام/