عملکرد سراسر ناشایست برخی پزشکان موجب شده تا افکار عمومی در مواجهه با هر گونه قانون‌گریزی و اخلاق‌گریزی، ناخواسته این رفتارها را با مصادیق بارز آن منجمله فرار مالیاتی و تاجرپیشگی این صنف بسنجد؛ پزشک نماهایی که سوگندنامه و تعهد حرفه‌ای و انسانی را فدای پول کرده و با کسب در آمدهای نجومی، طبقه جدید و نوظهور میلیاردرها را بنیان گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،عملکرد سراسر ناشایست برخی پزشکان موجب شده تا افکار عمومی در مواجهه با هر گونه قانون‌گریزی و اخلاق‌گریزی، ناخواسته این رفتارها را با مصادیق بارز آن منجمله فرار مالیاتی و تاجرپیشگی این صنف بسنجد؛ پزشک نماهایی که سوگندنامه و تعهد حرفه‌ای و انسانی را فدای پول کرده و با کسب در آمدهای نجومی، طبقه جدید و نوظهور میلیاردرها را بنیان گذاشته‌اند.

گسترش بی‌رویه این روند در کنار ضعف نظارت‌ها نه تنها به تضییع حقوق مردم منجر شده بلکه اعتبار این حرفه مقدس، پزشکان متعهد و بااخلاق را مخدوش کرده است.
در شهری چون اردبیل که به دلیل تمرکز مطب پزشکان در نقطه خاص از مرکز شهر قابل کنترل و نظارت است،‌ برخی از پزشک نماهای متخصص و فوق تخصص بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای،‌ بداخلاقی را به حد اعلاء‌ رسانده و با تعطیلی وظیفه طبابت و دستچین مراجعین و بیماران،‌ درآمدهای میلیونی در اتا‌ق‌های عمل جراحی را اولویت خود قرار داده‌ و صرفاً آن را جستجو می‌کنند.
یک شهروند اردبیلی که اخیراً قربانی این شیوه از طبابت در برخی مطب‌های اردبیل شده است،‌ با ارائه مستندات شکایت خود از دو پزشک متخصص گوش،‌ حلق و بینی و تظلم‌خواهی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر قرار است این پزشکان فقط جراحی بینی و زیبایی انجام دهند پس تابلو خود را عوض کنند تا تکلیف مراجعین مشخص شود!
او در شکوائیه خود نوشته است: جهت نوبت گیری برای گوش بچه که دچار عفونت شده بود با مطب چند پزشک متخصص در اردبیل تماس گرفتم و به جای این که منشی زمان ویزیت را برایم مشخص کند، سئوالی شوکه کننده مطرح کرد که اگر دلیل مراجعه غیر از جراحی بینی باشد، وقت ویزیت داده نمی شود!
در شکایت این شهروند خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آمده است: پرسش اینجاست که اگر در اردبیل، افرادی مشکل گوش و سایر بیماری مرتبط با حوزه تخصص این پزشکان داشته باشند و نیازی به جراحی بینی و زیبایی نباشد کجا باید مراجعه کنند؟ مگر این پزشکان مجوز خود را صرفاً برای عمل جراحی بینی که سودآور است، گرفته اند!
انتظار نبوده و نیست که پزشکان محترم یادشده که اسامی و مشخصات آنان تا تعیین تکلیف رسیدگی این شکایت در مراجع ذیصلاح اردبیل، ‌نزد این رسانه محفوظ است، تخلف محرز خود در کم‌فروشی به بیماران را بپذیرند و لابد در مقام توجیه و دفاع از خود متوسل به برخی دلایل بی‌اساس خواهند شد اما دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به واسطه مسئولیت خود در نظارت بر امور پزشکان می‌تواند لیست ویزیت بیماران در حداقل مطب این دو پزشک را طی چند ماه اخیر بررسی کند تا روشن گردد در این مطب‌ها چه می‌گذرد!
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالهای اخیر اثبات کرده است که در مواجهه با تخلفات پزشکان، جانب مردم را دارد و شهروندان امیدوارند موضوع گزارش حاضر را که در دبیرخانه آن دانشگاه توسط شهروند شاکی ثبت شده، رسیدگی دقیق و عاجل کرده و نتایج آن را در راستای اقدامات پیشگیرانه به اطلاع افکار عمومی برساند.
انتشار این گزارش و ثبت شکایت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،‌نافی مسئولیت دستگاههای دیگر در بررسی موضوع و هم‌افزایی برای پیشگیری و برخورد قانونی با متخلفان نیست.

نویسنده- فاطمه روح نواز 

 

  • نویسنده : فاطمه روح نواز