معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: تصمیم بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی اجماع کلی مسئولان است و دستگاه های اجرایی نباید در برابر آن مقاومت و مانع تراشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بابک دین پرست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: طرح های سرمایه گذاری باید به  صورت جدی نظارت شده و انحرافات در روند اجرای طرح ها به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، باید از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی حداکثر بهره برداری را کرده و از فعالیت ناقص آن ها پیشگیری کنیم.

دین پرست ادامه داد: تمامی فرمانداران و مسئولان حوزه های صنعتی و تولیدی باید به صورت مستمر از روند فعالیت واحدها بازدید کرده و کاستی های آن ها را برطرف کنند.

معاون وزیر کشور گفت: حمایت از واحدهای صنعتی وتولیدی به معنای تامین تسلیحات نظامی در جنگ اقتصادی بوده و باید در اولویت فعالیت های مسوولان باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی اجماع کلی مسئولان است و دستگاه های اجرایی نباید در برابر آن مقاومت و مانع تراشی کنند.

دین پرست افزود: دلیل عمده مانع تراشی ها، نبود انگیزه لازم در واگذاری است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی  اظهار داشت: توجه ویژه به واحدهای بحرانی و مشکل دار باید جدی گرفته شود تا واحد های راکد به چرخه تولید برگردند و برای تحقق این امر تکمیل و بهره برداری واحدهای با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور، هفت ماموریت ویژه را در رونق تولید برای فرمانداران ابلاغ کرده‌، افزود: این ماموریت‌ها شامل مراقبت از واحدهای تولیدی فعال، احیا و بازگشت به تولید واحدهای راکد و غیر فعال، بازگشت به تولید واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها، رصد مشکلات و حل موانع و مشکلات واحدهای مشکل دار و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی می باشد.

دین پرست بیان کرد: خودکفایی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی هم مورد تاکید وزیر کشور به استانداران بوده و از آنها خواسته شده تا شرکت‌های دانش بنیان که توانایی تولید قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی را دارند شناسایی و زمینه جهت توسعه فعالیت‌های آنها ایجاد شود.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور نرخ مشارکت اقتصادی کشور را مطلوب خواند و گفت: میانگین مشارکت اقتصادی در کشور ۴۰.۵ درصد است که این میزان تنها در ۱۱ استان کاهش داشته است.

دین پرست نرخ بیکاری در کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد و اضافه کرد: این میزان از ۱۱.۹ درصد در سال ۹۷ به ۱۲ درصد رسیده و براساس برآوردها آمار بیکاری در ۱۵ استان کاهش و در ۱۵ استان دیگر افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان اردبیل افزود: وجود کشت و صنعت مغان، پایاب سد خداآفرین ،۲ فرودگاه مجهز، منطقه ویژه اقتصادی نمین و طرح در دست اجرای راه اهن اردبیل – میانه از جمله قابلیت های این استان است که باید در توسعه و رونق آنها اهتمام جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: با راه اندازی پایاب سد خداآفرین علاوه بر اینکه ۶۲ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می شود یک میلیون تن به تولید محصولات کشاوزی استان اضافه می شود.

معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر خود به استان اردبیل از واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان‌های نمین، اردبیل، گرمی، مشکین شهر، پارس آباد و بیله سوار بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

انتهای پیام/