دوره توانمندسازی فعالان فضای مجازی بسیج استان در اردبیل برگزار شد.

به  گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، دوره آموزشی شهید “بابک نوری هریس”  جهت توانمندسازی فعالان فضای مجازی بسیج استان اردبیل و با هدف ارتقای دانش و بصیرت‌افزایی فعالان این حوزه و  با حضور اساتید برجسته استان در محل دانشگاه آزاد اردبیل با حضور اساتید برجسته استانی به مدت دو روز برگزار شد.

چیستی و چرایی کار تشکیلاتی، کنشگری سیاسی، فن بیان و سخنوری ، سواد بصری، مهارت های تولید محتوا ، جریان شناسی رسانه ها و … از جمله  سرفصل‌های ارائه شده در این دوره بود که توسط اساتیدی همچون شهرام محمدی، فرشاد فرزانه وش، حجت‌الاسلام حسین علیی ، فرخ غنی زاده، انید علی رعنایی ارائه شد.

 سواد رسانه مهم‌ترین سلاح در مبارزه با جنگ شناختی دشمن 

حجت‌الاسلام حسین علیی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در کلاس چرایی کار تشکلاتی دوره توانمندسازی فعالان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه فضای مجازی امروز ۹۰ درصد از زندگی بشریت را فراگرفته و افکار را نیز مدیریت می‌کند، اظهار کرد: در طول تاریخ به هرنحوی از انحاء جریان خیر و شر برای تاثیر گذاری در جامعه از ابراز بروز آن برهه استفاده کرده و امروز رسانه قدرتمندترین ابزار برای جذب و اثرگذاری بر اذهان است.

وی گفت: مدیریت افکار، یکی از مهم‌ترین راهبردهایی است که باید فعالان فضای مجازی جبهه حق جزو اولویت‌های رسانه‌ای خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی منسجم و در اختیار گرفتن ابراز و تکنیک‌ها مختلف مادی و روان‌شناختی در فضای مجازی ایفای نقش کرده و سبک زندگی سازمان یافته خود را ترویج می‌دهد، بطوری که طبق آمار ارائه شده عامل اصلی مسائل اخلاقی و طلاق ناشی از آسیب‌های فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام علیی با بیان اینکه خود مراقبتی برگ برنده  افسران جنگ نرم است، گفت: فلسفه تشکیل گردان‌های سایبری مقابله با جنگ شناختی دشمن است و در این مبارزه بی امان مهم‌ترین سلاح سواد رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه استیصال فعالان رسانه در فضای مجازی از اهداف مهم جبهه باطل است، تاکید کرد: دشمن با تغییر صورت مساله که از ترفندهای جنگ شناختی است، بصورت آفندی وارد میدان رزم شده است و ما هم باید پیش اینکه افکار باطل به فضای جامعه تحمیل شود باید با جهاد تبیین دشمن را به گوشه رینگ ببریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: سبک زندگی اسلامی، جامعه بشری را به رشد و تعالی و کمال سوق می‌دهد در آن سوی مرز نیز استکبار تمامی قدرت خود را برای ترویج سبک زندگی غرب به کار بسته است که امیدواریم با حضور فعالانه متخصصان رسانه‌ای این نوع سبک را به انزوا بکشانیم.

شرکت کنندگان  دوره آموزشی “شهید بابک نوری هریس” با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد، بر ادامه راه شهدا  تاکید و  میثاقی دوباره با انقلاب و شهدا بستند.