مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: ما در حال تجهیز و راه‌اندازی رادار هواشناسی در سطح استان هستیم که 90 درصد کار انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم بهار سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، علی دولتی‌مهر با حضور در غرفه پاسخگوئی نمایشگاه ۴۰ سالگی انقلاب که به همت خانه مطبوعات اردبیل برپا شده است، اظهار کرد: برخلاف شمال استان اردبیل ما در مرکز استان با ۲۰ تا ۳۰ درصد و جنوب این استان نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش بارندگی‌ها در فصل جاری را شاهد هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با پیش‌آگاهی‌هایی که کسب شده تا اردیبهشت ماه بخش عظیمی از این کاهش بارندگی در شمال استان اردبیل جبران و نگرانی کشاورزان و زارعین منطقه برطرف شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما تنها یک ایستگاه هواشناسی و سه ایستگاه باران‌سنجی در استان داشتیم که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب در حال حاضر ۶۸ ایستگاه سینوپتیک در حوزه کشاورزی، جاده‌ای و فرودگاهی داریم و در کنار آن ۵۴ ایستگاه باران‌سنجی نیز در سطح استان تجهیز شده است.
دولتی‌مهر ادامه داد: ما در حال تجهیز و راه‌اندازی رادار هواشناسی در سطح استان هستیم که ۹۰ درصد کار انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم بهار سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی این رادار با پایش شرایط جوی و اطلاع‌‌رسانی گروه‌های مرجع با هدف اطلاع از شرایط آب و هوایی کمک خواهد کرد، افزود: ما هر چند از این رادار به صورت اولیه استفاده می‌کنیم اما برنامه‌ریزی کردیم تا بهار سال آینده این پروژه را به صورت رسمی افتتاح کرده و وارد شبکه راداری کشور کنیم.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل محوریت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های هواشناسی را به شکل کاربردمحور یادآور شد و بیان کرد: ما در بخش‌های مختلف عمرانی، معماری، کشاورزی و … سعی داریم تا اطلاعات هواشناسی را به صورت دقیق در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا ارزش افزوده در بخش‌های مختلف در سایه کسب این اطلاعات افزایش یابد.
دولتی‌مهر تصریح کرد: ما در سه سال اخیر و در بخش کشاورزی به دلیل خدماتی که ارائه دادیم ۹۰ میلیارد تومان به ارزش افزوده این بخش کمک کرده و تلاشمان بر این بوده تا کشاورزان با اطلاع از وضعیت جوی ننبت به کشت و زرع مناسب و به موقع اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت شهری یز ما با پایش اطلاعا هواشناسی و انتقال آن به مسئولان حوزه مدیریت شهری سعی کردیم تا ۲ میلیارد تومان ارزش افزوده نیز در این بخش نصیب مجموعه شورا و شهرداری شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: امیدواریم با برنامه‌های توسعه‌ای که اداره کل هواشناسی استان اردبیل در پیش گرفته بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

خبرنگار:شهرام جباری

انتهای پیام/