معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به موافقت اولیه با 4 اقامتگاه بوم گردی روستاهای اطراف جنگل فندقلو اشاره کرد و گفت: اقامتگاه ها در روستای آرپا تپه، بریس، خانقا علیا و سوها احداث می شوند.

ناصر محمودی از تصویب مسیرهای گردشگری موتورکراس و خودروهای آفرود در جنگل فندقلو خبر داد و گفت: به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری در جنگل فندقلو چند مسیر تعریف شده است.

او افزود: از جمله مسیر گردشگری کوهنوردی، مسیر گردشگری با تراکتور، تورگردی با خودروهای آفرود، اسب و گاری و مسیر گردشگری با موتور کراس و ماشین های برف پیما مصوب شده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: تمامی مسیرها در قالب طرح جامع گردشگری فندقلو مصوب شده و با رعایت ضوابط نیز اجرا خواهد شد.

به گفته محمودی علاوه بر این کاربری های نیز در طرح جامع پیشنهاد شده که شامل مجموعه های ورزشی، هاکی روی چمن، سوارکاریف چوگان، پیست اسکی و مجموعه های تفریحی است.

او ادامه داد: در عین حال راه اندازی پارک ژوراسیک جنگلی، مجموعه ورزشی گلف و محوطه آموزشی، مجموعه ورزشی و تفریحات آبی، پناهگاه و ورزشهای زمستانی، مجتمع تفریحی و بالن سواری و اقامتگاه های گردشگری موقت و دائمی به همراه خانه های رختی و دهکده روستایی دیگر پیشنهادهای توسعه گردشگری منطقه است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بررسی طرح های پیشنهادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز زیرسازی و آسفالت مسیر به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شرف اجرا است.

او به موافقت اولیه با ۴ اقامتگاه بوم گردی روستاهای اطراف این جنگل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اقامتگاه ها در روستای آرپا تپه، بریس، خانقا علیا و سوها احداث می شوند.

محمودی تصریح کرد: همچنین اجرای محوطه گردشگری و هتل در دهکده گردشگری حیران نیز برنامه ریزی شده است.