رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام یافته و آمار اعلام‌شده در حال حاضر جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۶۰۰ مرکز علمی کشور با ارتقاء ۶ رتبه‌ای در رتبه۵۲ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به بیش از ۴۰۰ نفر خواهد رسید گفت: طبق استانداردهای موجود تعداد اعضای هیات علمی باید ۱ نفر به ازای ۲۰ دانشجو باشد که با افزایش این اعضا، به نرم استاندارد نزدیک خواهیم شد.

وی با اشاره به جذب دو نفر هیات علمی افتخاری خارجی از کشورهای آلمان و دانمارک اظهار کرد: تلاش می شود تا تعاملات بین المللی دانشگاه رشد و توسعه یابد.

حبیبی با بیان اینکه در مهر ماه سال‌جاری تعداد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به ۱۱ هزار نفر خواهد رسید گفت: در همین راستا ۷ رشته تحصیلی جدید به ترتیب ۲ رشته در مقطع دکتری، ۲ رشته در مقطع کارشناسی و ۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های دانشگاه اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام یافته و آمار اعلام‌شده در حال حاضر جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۶۰۰ مرکز علمی کشور با ارتقاء ۶ رتبه‌ای در رتبه۵۲ قرار دارد.

وی تصریح کرد:دانشگاه محقق در سطح بین المللی نیز رتبه ۲۶۱۲ را در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته تلاش می‌شود تا دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پیشانی علمی استان اردبیل در راستای توسعه استان گام بردارد.

وی اظهار کرد:در این راستا بسترسازی‌های لازم جهت ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهش‌کده‌های علمی از ابتدای سال جاری انجام یافته و سه مرکز پژوهشی سلامت گستر، مدیریت انرژی و پژوهش‌کده مدیریت آب با ۱۰ هسته پژوهشی که مصوبات اولیه جهت اجرای آن صادر شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء علمی دانشگاه، بسترسازی‌های لازم جهت جذب برترین‌های کنکور و استعدادهای درخشان انجام یافته است گفت:در این خصوص از دانشجویان حائز شرایط، حمایت‌های مادی و معنوی از جمله در اختیار قرار دادن خوابگاه بصورت رایگان و نیز پرداخت مبالغی به ترتیب ۵، ۳ و ۲ میلیون ریالی انجام می شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از ثبت موزه علوم دانشگاه محقق اردبیلی در کمیته بین‌المللی موزه‌ها خبر داد و گفت: این موزه در سال‌های گذشته همواره جزو موزه‌های برتر کشور قرار داشت و در سال‌جاری نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این راستا انجام یافته است.

حبیبی با بیان اینکه در حوزه عمرانی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است گفت: احداث خوابگاه دانشجویی با زیربنای ۴ هزار و ۲۵۰ متر مربع آغاز شده و با سرعت در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات مالی، فاز دوم دانشکده فنی مهندسی نیز با متراژ حدود ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام