مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از رشد 101 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های استان اردبیل در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی تصریح کرد: بازدید گردشگران خارجی از موزه های استان اردبیل در ۶ ماهه نخست سال جاری از رشد ۱۰۱ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ هزار گردشگر خارجی در این مدت از موزه های استان بازدید کرده اند، گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۵۱ هزار گردشگر داخلی از موزه های استان اردبیل بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

فلاحی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در مجموع بیش از ۳۶۰ هزار نفر از موزه های استان اردبیل بازدید کرده اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر بوده است.

وی تبلیغات گسترده و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اردبیل را از جمله عوامل مهم جذب گردشگران داخلی و خارجی خواند و افزود: این روند باید برای معرفی جاذبه های زمستانی استان اردبیل نیز ادامه داشته باشد تا در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد حضور پررنگ گردشگران در استان باشیم.