مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت : در سه ماه نخست سال جاری 101 هزار و 413 تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا توسط ۴هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار و ۲۳۶ تن بود، حدود ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی از افزایش ۴۲ درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار درفصل بهار خبر داد و گفت:در مدت یاد شده ۳۶۸ هزارو ۲۶۶ نفر از این پایانه تردد کرده اند که از این میزان بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴هزارو ۷۷۵ نفر مسافر ایرانی است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان این که در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۴ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است ، افزود: دوز بلاغ قرارداد فی ما بین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

رحمتی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ این استان را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و گفت: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه های حمل و نقل افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد ۴۰ درصدی درسال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.
علی رحمتی تصریح کرد: این کار در جهت حمایت از صادرات کالای ایرانی در بین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می شود.

انتهای پیام/