رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نه ماهه سال98، حجم صادرات استان از نظر ارزش در حدود 7/86 میلیون دلار بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد51درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به عملکرد ۹ ماهه تجارت خارجی استان در سالجاری اظهارداشت: در نه ماهه سال۹۸، حجم صادرات استان از نظر ارزش در حدود ۷/۸۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد۵۱درصدی را نشان می دهد.

صادقی تصریح کرد: وزن کالاهای صادراتی استان در این مدت حدود ۶/۱۰۹ هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با وزن کالاهای صادراتی مدت مشابه سال قبل چیزی در حدود ۱۱درصد کاهش نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: ازعمده ترین کالاهای صادراتی استان می توان به: شیشه و آینه، سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، آهن آلات وفولاد، مصالح ساختمانی و انواع بیسکویت ونان شیرینی و از عمده ترین کشورهای مقصد صادراتی باید به آذربایجان و گرجستان اشاره کرد.

صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: در نه ماهه سال جاری مقدار واردات استان از نظر ارزش برابر با ۵۰ میلیون دلار و از نظر حجم در حدود ۴۲ هزارتن بوده و از مهمترین کالاهای وارد شده در طی این مدت می توان به: پنبه ، انواع کاغذ و مقوا و ماشین آلات اشاره کرد که عمدتا از کشور ترکیه و تاجیکستان وارد کشور شده است.

نویسنده: سمیه شاهی
انتهای پیام/

  • نویسنده : سمیه شاهی