معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توجه به مقررات ساختمان که افزایش میزان صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی را نیز در پی خواهد داشت، از دوران ابتدایی بشریت وجود داشته و هم‌اکنون نیز تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،بهروز ندایی امروز پنجشنبه در همایش تخصصی رعایت الزامات مربوط به مقررات ملی ساختمان در استان اردبیل که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و با همکاری کارخانه نوین سبک ساز سبلان( آراکس) برگزار شد تصریح کرد: توجه به عایق بندی، تنظیم صدا، افزایش راهکارهای ایمنی در مواقع حوادث خاص به مانند حریق و صرفه جویی در مصرف انرژی در تمامی ساختمان‌های احداث شده باید با دقت تمام مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهندسین و طراحان ساختمان‌ها می‌بایست بر روی ابداع روش‌های نوین و بهینه‌سازی مصرف انرژی تمرکز بیشتری داشته و برنامه‌های خود را در این خصوص اجرایی کنند اظهار کرد: توجه به مقررات ساختمان که افزایش میزان صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی را نیز در پی خواهد داشت، از دوران ابتدایی بشریت وجود داشته و هم‌اکنون نیز تداوم دارد.

ندایی اضافه کرد: به دلیل اینکه ۳۲ درصد از مصرف گاز خاورمیانه متعلق به ایران بوده و چهارمین مصرف کننده در سطح جهان محسوب می‌شویم، توجه به مقررات ملی ساختمان‌ها در جلوگیری از مصرف بی‌مهابای انرژی چاره‌ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوران صفویه خلاقیت‌ فنی مهندسان با برخورداری از ابتکار و مطالعات تخصصی به بالاترین سطح خود رسیده و یادآور توجه ویژه مردم در جلوگیری از اتلاف انرژی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: بهره‌مندی از نشاط و آرامش در ساختمان‌ها و جلوگیری از آزار و اذیت ساکنین نیازمند عایق‌بندی ساختمان‌ها و رعایت نکات فنی و منهدسی در جلوگیری از انتقال صدا به ساکنین همجوار بوده و باید تمامی فعالان این بخش رعایت این نکات را در اولویت طراحی‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/