رئیس جمهور کشورمان به انتقاد از نحوه رقابت در کشور بین گروه ها پرداخت و گفت: رقابتی که منجر به حل مشکلات مردم نشود رقابت بی ثمری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آیین افتتاح پروژه های آبی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر به تمجید از مفاخر استان اردبیل همچون آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله مشگینی پرداخت و گفت: اردبیل علاوه بر شخصیت های بزرگ ملی، دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالا برای پیشرفت کشور است.

وی افتتاح همزمان سه سد بزرگ در استان اردبیل را حرکت ارزشمند برای توسعه کشور دانست و گفت: آب و برق را با هیچ توسعه ای نمی توان گره زد چراکه آب و برق با حیات و زندگی مردم  گره زده شده است.

روحانی به آمار و ارقام مطرح شده در مورد سدهای جهان اشاره کرد و گفت: کشور چین بیشترین آمار سدسازی را به خود اختصاص داده که در کنار جمعیت زیاد خود، تلاش و کوشش باورنکردنی مردم  و مهندسان این کشور موجب وقوع این مهم شده است.

وی به مسئله گردشگری و سلامت در منطقه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احداث سد تنها برای تامین آب نیست، گفت: از این سرمایه گذاری باید حداکثر بهره برداری ها در زمینه اشتغال و رفاه مردم  انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از نحوه رقابت در کشور بین گروه ها پرداخت و گفت: رقابتی که منجر به حل مشکلات مردم نشود رقابت بی ثمری است.

روحانی با بیان اینکه مردم به ما رأی دادند تا مشکلات آنها را برطرف کرده و موجب پیشرفت کشور شویم، گفت: مردم زمانی از رأی خود راضی خواهند شد که ببیند مسئولین شان حداکثر تلاش و کوش را برای تامین امنیت و رفاه آنها انجام می دهند.

وی به تحریم های دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: اگر دشمنی دشمنان انقلاب و نظام نبود در سال های ۹۷ و ۹۸ بیش از صد میلیاد دلار درامد نفتی بیشتر و همچنین اعتبارات فراوان ازکشورها و بانک های بین المللی جذب می کردیم که با این همه سرمایه می توانستیم کارهای زیادی برای پیشرفت و آبادانی میهن اسلامی مان انجام دهیم.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود به مذاکره مجدد با آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: مذاکره بعدی زمانی محقق خواهد شد که دولت آمریکا به گذشته برگشته و تعهدات خود عمل کند و در عین حال عملا به اشتباهات خود برابر ملت ایران اعتراف کند، چراکه دولت و ملت آمریکا بالاتر از ملت و دولت ایران نیستند و تعاملات باید دوجانبه باشد.

وی از روحیه پرنشاط ملت ایران به عنوان الگو و نمونه برای سایر ملت ها نام برد و گفت: تا زمانیکه روحیه امید در ملت ایران زنده است، دشمنان نمی توانند کاری کنند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مهدی جدی