رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: رقم سوءاستفاده در پرونده پتروشیمی اردبیل 215 میلیارد تومان است؛ که این پرونده چهار متهم اصلی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ناصر  عتباتی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با جزییات اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور در زمینه خرید مواد اولیه پتروشیمی به قیمت دولتی و خام فروشی در بازار آزاد اظهار داشت: این پرونده چهار متهم اصلی دارد که با جعل مهر و استفاده از اسناد مجعول و پرداخت رشوه به خرید مواد اولیه پتروشیمی یارانه‌ای و تخصیصی، به بهانه استفاده در کارگاه‌های تولیدی استان اردبیل اقدام نموده و پس از دریافت، با جعل اسناد و اوراق مربوط به بارنامه‌ها، آن مواد را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

وی افزود:با هماهنگی مجموعه اداره کل اطلاعات و دادگستری کل این استان، پرونده به صورت فوق العاده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تحت بررسی قرار گرفت.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:با توجه به استجازه مقام معظم رهبری در رابطه با رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی، همه تحقیقات و اقدامات این پرونده به صورت فوق العاده و در اسرع وقت انجام گرفت و نهایتا منجر به صدور کیفرخواست گردید.

عتباتی تصریح کرد:رقم سوءاستفاده ۲۱۵ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از پرونده‌های مربوط به پتروشیمی در شعب ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی رسیدگی می‌شود با هماهنگی‌های صورت گرفته، پرونده به تهران جهت رسیدگی سریع و فوق العاده ارسال شد.

انتهای پیام/