طبق اعلام بانک مرکزی استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود، نحوه چگونگی دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک را در خبر زیر دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، طبق اعلام بانک مرکزی استفاده از رمز دوم یک‌ بار مصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود این درحالی است که هنوز عده ای از مردم رمزهای خود را دریافت نکردند.  

نحوه‌ فعال‌سازی رمز پویای هر بانک چگونه است؟

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است.

 نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک ملت

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

بانک ملت «سامانه‌ی رمز نگار ملت» را با محوریت استفاده از اپلیکیشن «نرم‌افزار موبایلی» و سرویس پیامک طراحی و پیاده‌سازی کرده است.   مشتریان بانک ملت با استفاده از این سامانه امکان تولید رمز‌های پویا و یک‌بار مصرف در تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم انواع کارت‌های بانک ملت «به‌جز کارت‌های هدیه‌ ملت» را پیدا می‌کنند.   رمز‌های تولید شده در این اپلیکیشن تنها برای ۶۰ ثانیه معتبر بوده و پس از گذشت این زمان دیگر قابل استفاده نیستند.   در این اپلیکیشن علاوه بر امکان استفاده از رمز پویای دوم در تراکنش‌های متکی به رمز دوم، امکان بهره‌مندی از دریافت رمز پویای اول جهت استفاده در ابزار‌های مرتبط نظیر خودپرداز و کارتخوان فروشگاهی نیز وجود دارد.
مشتریان بانک ملت می‌توانند خدمات مربوط به سامانه‌ اپلیکیشن و سامانه‌ پیامکی را به‌صورت هم‌زمان فعال کرده و در صورت تمایل از هرکدام استفاده کنند.  

 مراحل فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ رمز نگار ملت_اپلیکیشن

۱:دریافت نرم‌افزار اندروید از سایت بانک

 ۲:مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه‌ بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه‌ی رمز نگار ملت اپلیکیشن ارسال کد فعال سازی

۳:ورود کد فعال‌سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن

۴:افزودن کارت یا کارت‌های بانک ملت به سامانه‌ی رمزنگار ملت

۵:دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از سامانه‌ی رمز نگار ملت


نحوه‌ فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ رمزنگار ملت_نسخه‌ پیامکی

۱:مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه‌ی بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا

۲:فعال‌سازی سامانه‌  رمز نگار ملت_نسخه‌ پیامکی

۳:ارسال پیامک فعال‌سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت

۴:ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال‌شده به شماره‌  ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دریافت رمز پویا

۵: ارسال پیامک رمز هفت رقمی یک‌بارمصرف از طرف بانک با سر شماره‌ Bank Mellat روی تلفن همراه شما


نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک ملی

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

کاربران با استفاده از اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی که برای اندروید و iOS طراحی شده است می‌توانند هر ۶۰ ثانیه، یک رمز یک‌بارمصرف اول یا دوم دریافت کنند.

همچنین مشتری‌های فاقد گوشی‌های همراه هوشمند نیز می‌توانند با استفاده کد دستوری و بدون نیاز به اینترنت، رمز دوم یک‌بار مصرف دریافت کنند؛ در این روش نیز رمز یک‌بارمصرف دریافت شده تنها ۶۰ ثانیه معتبر است.

با استفاده از این روش، مشتری می‌تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد فعال‌سازی، مراحل ثبت‌نام را ادامه دهد؛ سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

بعد از نصب اپلیکیشن ۶۰ و ورود به برنامه روی تصویر رمز یک‌بارمصرف کلیک کنید و عملیات نصب را ادامه دهید.

در مراحل بعدی با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد فعال‌سازی «که پیامک می‌شود» را در اپلیکیشن وارد کنید تا ثبت‌نام کامل شود.

بعد از نصب کردن برنامه می‌توانید به یکی از سه روش مراجعه به سامانه‌  بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک/cashless و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز فرایند فعال‌سازی را تکمیل کنید.

فعالسازی رمز پویا بانک ملی از طریق سامانه‌ بام

جهت استفاده از سرویس رمز یکبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبایلی ۶۰ بانک ملی ایران را دریافت و نصب کنید و پس از فعال‌سازی آن نرم‌افزار رمزبان بانک ملی را نیز نصب کنید.


۱- ورود به سامانه‌  بام و انتخاب ویجت «فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت»

۲- انتخاب شماره کارت

۳- وارد کردن اطلاعات کارت

۴- انتخاب نوع رمز «اول یا دوم» مورد نظر

۵- انتخاب گزینه دریافت کد

 ۶-وارد کردن کد نمایش داده شده در سامانه در «بخش دریافتی از دستگاه» و کد پیامک شده برای تلفن همراه در «بخش دریافتی از پیامک»


نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک سامان

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

  مشتری‌های بانک سامان می‌توانند به دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند، امکان فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت بانک سامان بدون نیاز به حضور در شعبه و از طریق نت بانک انجام می‌شود: 

گام اول: مراجعه به سایت بانک سامان به نشانی www.sb۲۴.com و نصب اپلیکیشن رمزینه از قسمت اپلیکیشن‌های سامان   گام دوم: مراجعه و ورود به نت بانک سامان به نشانی https://ib.sb۲۴.com   گام سوم: انتخاب منوی «مدیریت کارت» در نت بانک   گام چهارم: انتخاب گزینه‌  «فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت» در نت بانک
گام پنجم: کارت مورد نظر خود که قصد فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف برای آن را دارید، انتخاب کنید.
گام ششم: گزینه «فعال‌سازی برنامک» را انتخاب کنید. در مرحله‌  نت بانک یک کد QR نمایش می‌دهد. ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا باقی عملیات را به‌صورت زیر انجام دهید.
گام هفتم: اپلیکیشن رمزینه را باز و یک رمز ۶ رقمی برای این برنامک انتخاب و وارد کنید. در حفظ و نگه‌داری این رمز دقت کنید، زیرا از این پس ورود شما به اپلیکیشن رمزینه از طریق این رمز ۶ رقمی خواهد بود.
گام هشتم: گزینه‌  «فعال‌سازی رمز دوم کارت» در اپلیکیشن رمزینه را انتخاب کنید.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف بانک پاسارگاد

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف پویا بانک پاسارگاد می‌توان با مراجعه به بانکداری مجازی یا موبایل بانک و از طریق مسیر‌های زیر اقدام کرد:
۱- در بانکداری مجازی،  قسمت کارت –> کارت‌های من –> در ستون عملیات انتخاب گزینه –> انتخاب «مدیریت نوع رمز دوم» و تأیید رمز دوم یک‌بارمصرف به‌عنوان نوع رمز دوم کارت برای کارت مورد نظر
۲- در موبایل بانک «همراه بانک» –> قسمت کارت –> رمزپویا –> انتخاب «آیکون فعال‌سازی» که پس از فعال‌سازی آیکون مربوطه به رنگ سبز تغییر می‌کند.
از مسیر: موبایل بانک (همراه بانک) –> قسمت سایر –> عملیات کارت –> گزینه‌ی فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت –
-> فعال کردن گزینه‌ی رمز یک‌بارمصرف برای کارت مورد نظر.)

پس از فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق یکی از مسیر‌های گفته شده، می‌توانید در زمان خرید کالا و خدمات روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک «همراه بانک» از طریق منوی کارت موبایل بانک (همراه بانک) –> رمزپویا –> انتخاب گزینه‌ی «دریافت رمز پویا» نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کنید.  

مراحل فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک سپه

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک سپه باید از اپلیکیشن رمزساز بانک سپه استفاده کنید.   رمزساز بانک سپه روی چند سیستم مختلف نصب می‌شود و همچنین چند مشتری می‌توانند از یک نرم‌افزار استفاده کنند؛ به این صورت که با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود می‌توانند به اطلاعات رمزساز خود دسترسی پیدا کنند. این قابلیت برای افرادی که فقط به یک گوشی اندروید دسترسی دارند «مانند اعضای یک خانواده» مفید است. بعد از نصب برنامه از وب‌سایت بانک سپه و فعال‌سازی آن می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف بانک آینده

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

نرم‌ افزار ریما امکان دریافت رمز دوم یک‌ بار مصرف را برای مشتری‌های بانک آینده فراهم می‌کند.   تا پیش از این نرم‌ افزار راز از سوی بانک آینده برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف معرفی شده بود که طبق اطلاعیه‌ بانک این اپلیکیشن از ۲۶ آبان ماه امسال قابل استفاده نیست و مشتری‌ها باید از اپلیکیشن ریما استفاده کنند.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک پارسیان

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

مشتری‌های بانک پارسیان برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف باید ابتدا به یکی از خودپرداز‌های بانک پارسیان مراجعه کنند و از طریق منوی عملیات رمز، ثبت‌نام رمز یک‌بارمصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی «رمز ساده مانند اعداد پشت سر هم انتخاب کنند.   این رمز برای صدور رمز یک‌ بار مصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجدداً به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و رمز جدید تعریف کنید. این سرویس تنها برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره‌  همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند.
پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره‌ی موبایل دارنده‌  کارت ارسال می‌شود.   کد فعال‌سازی به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در این مدت کاربر می‌تواند از طریق موبایل بانک پارسیان «پارسیان من نسخه‌  ۱.۳.۱۴ به بعد» نسبت به فعالسازی سرویس اقدام کند. برای این منظور پس از اجرای موبایل بانک و رفتن به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌  ثبت، پس از ورود شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل، عملیات فعال‌سازی انجام می‌شود.
پس از انجام این مراحل می‌توانید از طریق موبایل بانک اقدام به دریافت رمز‌های یک‌بار مصرف کارت کنید برای این منظور با مراجعه به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌  صدور، انتخاب کارت مورد نظر، ورود رمز هشت رقمی که کاربر در خودپرداز مشخص کرده است، انتخاب رمز هفت رقمی «این رمز به‌جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود»، رمز یک‌بار مصرف به کاربر نمایش داده می‌شود.   رمز یکبار مصرف به مدت ۶۰ ثانیه معتبر است و در این مدت تنها یک‌بار قابل استفاده است.   توجه داشته باشید که رمز‌های تولید شده در صورتی صحیح است که زمان گوشی کاملا دقیق تنظیم شده باشد؛ بنابراین کاربر باید در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه‌ی تنظیم خودکار تاریخ و زمان را انجام دهد.

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک دی

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

  دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک دی از طریق «اپلیکیشن ارس» امکان‌پذیر است.   پس از نصب اپلیکیشن ارس جهت فعال‌سازی آن وارد سامانه‌  اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت، گزینه‌  «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» را انتخاب کنید.   در صورتی‌ که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارید، جهت فعال‌سازی اپلیکیشن ارس به‌ همراه مدارک هویتی به یکی از شعب بانک دی مراجعه کنید.   هنگام فعال‌سازی اپلیکیشن ارس نیاز به ارتباط تلفن همراه‌ با اینترنت وجود دارد، اما پس از آن «برای تولید رمز» نیازی به اینترنت نیست.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک شهر

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

فرایند فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف بانک شهر به این ترتیب است که پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، مشتری باید اطلاعات هویتی خود را وارد کند و سپس با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، اقدام به فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی کند.   بانک شهر همچنین اعلام کرده است امکان فعال‌سازی به‌ زودی از طریق سایر درگاه‌های بانک فراهم خواهد شد.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌بارمصرف  بانک تجارت

آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از تمام بانک‌ها /////لطفا انتشار نشود

 اپلیکیشن همراز اپلیکیشنی است که توسط بانک تجارت و به منظور دریافت رمز یک‌ بار مصرف طراحی شده است.   برای فعال‌سازی برنامه باید ابتدا به یکی از خودپرداز‌های بانک تجارت مراجعه کنید و اطلاعات داده شده را در اپلکیشن وارد کنید.   دانلود نرم‌افزار همراز از وب‌ سایت بانک تجارت و نصب آن  در دو نسخه‌ی اندروید و IOS در دسترس است.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک صادرات

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

بانک صادرات امکان صدور رمز اول و دوم کارت به‌صورت یک‌بار مصرف (پویا) را نیز با نرم‌افزار امکان‌پذیر کرده است.   نرم‌افزار موبایلی «ریما» به‌عنوان نرم‌افزار تولید رمز یک‌بار مصرف اول/دوم کارت تدوین و از طریق سایت این بانک و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس است.   مشتری‌ها برای فعال‌سازی اپلیکیشن باید ابتدا به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند و سپس شماره سریال یا کد فعال‌سازی که دریافت می‌کنند را در اپلکیشن وارد کنند. اعتبار رمز‌های تولید شده از طریق برنامه‌ی «ریما» جهت انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت، ۶۰ ثانیه است.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک گردشگری

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

۱- از طریق رمز ورود به سامانه‌  اینترنت‌بانک گردشگری وارد شوید.

۲- از منوی «کارت» روی گزینه‌  «کارت‌های من» کلیک کنید.

۳- کارت مورد نظر خود را از میان فهرست کارت‌های نمایش داده شده انتخاب کنید.

۴- روی آیکن از قسمت «عملیات» کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود. برای فعال/غیرفعال کردن رمز دوم پویا باید روی گزینه‌ی «مدیریت نوع رمز دوم» کلیک کنید. فعال‌سازی قابلیت رمز پویای بانک گردشگری از یکی از سامانه‌های اینترنت بانک و موبایل بانک انجام می‌شود که از طریق رمز ورود به سامانه‌ی اینترنت‌ بانک گردشگری وارد شوید.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک رفاه کارگران

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

نرم‌افزاری موبایلی «رمزساز رفاه» از سوی بانک رفاه کارگران برای دریافت رمز دوم پویای یک‌ بار مصرف ارائه شده است.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک حکمت ایرانیان

آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از تمام بانک‌ها /////لطفا انتشار نشود

برای دریافت رمز دوم پویای یک‌ بار مصرف بانک حکمت ایرانیان باید از اپلیکیشن ارس استفاده شود.   بعد از ورود به سایت بانک نرم‌افزار مورد نظر را دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید و سپس بعد از ورود به اپلیکیشن باید رمز عبور یا الگو تعیین کنید.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک ایران زمین

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

نرم‌افزار رمزساز ایران زمین، قابل استفاده روی گوشی‌های همراه‌ با سیستم‌عامل اندروید و IOS است و مشتری‌ها می‌توانند برای تولید رمز دوم یک‌بارمصرف پویا از آن استفاده کنند.   مشتری‌های بانک ایران زمین می‌توانند بعد از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار روی سیستم‌عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یک بار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیرمالی اقدام کنند.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک قوامین

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

نرم‌افزار جی بی رمز، اپلیکیشن بانک قوامین برای دریافت رمز دوم پویای یک بار مصرف است که برای سیستم‌ عامل اندروید است.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

کاربران بانک قرض‌الحسنه‌  مهر ایران می‌توانند با یک‌ بار مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند.   دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق نرم‌ افزار ارس انجام می شود.

۱- نرم‌افزار را از سایت بانک قرض‌الحسنه‌  مهر ایران دانلود کنید.

۲- به یکی از شعب بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران مراجعه کنید و برای کارت بانکی خود درخواست رمز پویا کنید؛ این رمز جایگزین رمز دوم کارت می‌شود.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک قرض‌ الحسنه رسالت

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

فعال‌سازی رمز دوم کارت بانک قرض‌ الحسنه‌ رسالت با دو روش اینترنت بانک و موبایل بانک امکان‌ پذیر است.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک سرمایه

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

برنامک «رمزساز سرمایه» جهت تولید رمز یک‌ بار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یک‌ بار مصرف کارت و رمز اول یک‌ بار مصرف کارت ارائه شده است.  

فعال‌سازی از طریق اینترنت بانک سرمایه

۱- با نام کاربری و رمز ایستا (رمزی که از شعبه‌ی بانک سرمایه برای ورود به اینترنت بانک دریافت کرده‌اید) وارد اینترنت بانک شوید.   ۲- در قسمت تنظیمات، گزینه‌  فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.
۳- سپس روی گزینه‌ی رمز دوم یک‌ بار مصرف کارت کلیک کنید و در صفحه‌  بعد شماره کارتی که مایل به فعال شدن رمز دوم یک‌ بار مصرف برای آن هستید را انتخاب کنید.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بارمصرف بانک سینا

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

مشتری‌های بانک سینا نیز مانند مشتری‌های بانک حکمت ایرانیان می‌توانند از اپلیکیشن ارس برای دریافت رمز یک‌ بار مصرف پویا استفاده کنند. تنها کافی است در قسمت انتخاب بانک، بانک سینا را انتخاب کرده و مابقی مراحل را مانند آموزش گفته شده برای بانک حکمت ایرانیان پیش ببرند.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف بانک انصار

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

بانک انصار نیز مانند بانک سینا، حکمت ایرانیان و دی از اپلیکیشن ارس برای تولید رمز یک‌ بار مصرف استفاده می‌کند.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک کشاورزی

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

اپلیکیشن ریما امکان دریافت رمز یک بار مصرف را برای مشتری‌های بانک کشاورزی و آینده فراهم می‌کند که نحوه‌  فعال‌سازی و استفاده از آن در قسمت مربوط به بانک آینده توضیح داده شده است.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف پست بانک

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

پویاسازی رمز دوم کارت پست بانک به دو روش قابل انجام است:
روش اول: نصب برنامک رمز ساز یک‌ بار مصرف طراحی شده توسط بانک که از تاریخ ۹۸/۰۹/۰۱ قابل بهره‌برداری است.
روش دوم: دریافت رمز دوم یک بار مصرف از طریق پیامک که از تاریخ ۹۸/۱۰/۱۵ قابل بهره‌برداری است.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک توسعه تعاون

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

برای فعال‌سازی خدمات دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک توسعه تعاون می‌توان از طریق سامانه‌های اینترنت‌ بانک یا همراه‌ بانک اقدام کرد.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف بانک اقتصاد نوین

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

بانک اقتصاد نوین نیز برای ارائه‌ی رمز اول و دوم یک‌ بار مصرف از اپلیکیشن ارس استفاده می‌کند.   در این اپلیکیشن، زمان معتبر برای استفاده از هر رمز ۶۰ ثانیه است. این رمز پس از اتمام زمان مورد نظر منقضی می‌شود و هر رمز تنها یک‌بار قابلیت استفاده دارد و با ابطال رمز قبلی، رمز جدیدی تولید شده و به کاربر نمایش داده می‌شود.  

نحوه فعالسازی رمز دوم یک‌ بار مصرف مؤسسه اعتباری کوثر

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

برای فعال‌سازی همراه بانک و اینترنت بانک مؤسسه اعتباری کوثر باید ابتدا به یکی از شعب مؤسسه اعتباری کوثر مراجعه کنید.
برای استفاده از این خدمت پس از ورود به نرم‌افزار همراه بانک مؤسسه در صفحه‌ی اصلی یا از منو‌ی برنامه، گزینه‌  رمز یک‌ بار مصرف را انتخاب کنید.  

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌ بار مصرف مؤسسه اعتباری ملل

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

مؤسسه اعتباری ملل امکان دریافت رمز یک‌ بار مصرف را از طریق نرم‌افزار “فام” برای مشتری‌های خود فراهم کرده که روند فعال‌سازی آن مشابه اپلیکیشن سایر بانک‌ها است.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف مؤسسه اعتباری نور

طریقه ی دریافت رمز دوم یک بار مصرف

مؤسسه اعتباری نور امکان صدور رمز اول و دوم به‌صورت یک بار مصرف را از طریق نرم‌افزار موبایلی ریما فراهم کرده است.

مراحل فعال‌سازی به شرح زیر است:

۱- مراجعه‌  مشتری به سایت مؤسسه و دریافت برنامه‌ی رمز یک‌بار مصرف ریما

۲- نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نیاز جهت فعال‌سازی توسط کاربر «انتخاب رمز و ورود شماره همراه»

۳- دریافت کد تأیید از طریق پیامک و ثبت آن در مرحله‌ی مربوطه

استفاده از رمز دوم یک بار مصرف اجباری است

  حسن مونسان  دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در اجبار بودن اخذ رمز دوم یک بار مصرف، گفت: با توجه به دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر لزوم استفاده از رمز پویا و به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو و کلاهبرداران، استفاده از رمز دوم پویا «یک بار مصرف» به زودی و از تاریخ اول دی ماه امسال اجباری خواهد شد.
او ادامه داد: در صورتی که هر یک از مشتریان گرامی گوشی هوشمند نداشته باشند می‌توانند از طریق سامانه USSD و پیامک از این خدمت بهره‌مند گردند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی استفاده یکپارجه از یک سامانه واحد در تمامی بانک ها، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی ج. ا. ا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک سامانه یکسان برای دریافت رمز پویا می‌باشد و یکی از عمده‌ترین دلایل نبود سامانه یکپارچه، تفاوت در نحوه ارائه خدمات به مشتریان در بانک‌های مختلف می‌باشد.   مونسان افزود: به تمامی هموطنان عزیز توصیه می‌شود تا زمان راه اندازی سامانه یکپارچه از سامانه‌های رمز دوم پویا متعلق به بانک‌ها استفاده نمایند.
او تصریح کرد:  به تمامی هموطنان عزیز توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از سوء استفاده سودجویان جهت نصب نرم افزار رمز دوم پویا به شعب بانک‌ها و یا صفحه اصلی سایت بانک‌ها مراجعه نمایند و از مراجعه به سایت‌های تقلبی که توسط افراد سودجو طراحی گردیده جداَ خودداری نمایند.
دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه هموطنان گرامی می‌رساند به منظور جلوگیری از ازدحام بانک‌ها در اول دی ماه و ارائه خدمت به موقع، شعب بانک‌ها در حال حاضر آمادگی کامل به منظور راهنمایی و نصب نرم افزار استفاده از رمز دوم پویا را دارند.   مونسان افزود: کلیه شعب بانک ملی ایران در  خراسان رضوی، در تمامی روز‌های کاری تا ساعت ۱۷:۰۰ آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی هستند.  

  انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان