همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن، زنگ انقلاب در مدارس اردبیل طنین‌انداز شد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانیکلبه خبر، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زنگ انقلاب در مدارس استان اردبیل نواخته شد؛ در مرکز استان نیز با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مقامات استانی زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه آیت‌الله مروج به صدا درآمد.

سیدحامد عاملی در این مراسم با بیان اینکه آینده جهان را علم تعیین می‌کند، گفت: آینده و ثروت جامعه منوط به علم و دانش‌اندوزی است و یقینا برای تضمین آینده کشور، باید در علوم و دانایی پیشرفت کنیم.

وی افزود: رقابت در جذب نخبگان و صاحبان علم در دنیا به این دلیل است که آنها برای تولید ثروت و پیشرفت تلاش می‌کنند و باید بدانیم آنهایی که در خارج به ظاهر به فکر ما هستند، دلشان برای ما نمی‌سوزد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اولویت اول دانش‌آموزان درس خواندن است، گفت: متاسفانه در استان ما وضعیت درسی دانش‌آموزان مناسب نیست و باید برای بالا بردن میانگین نمرات دانش‌آموزان بیشتر تلاش شود.

وی از دانش‌آموزان خواست برای ارتقای آموزش و میانگین نمره راهکار ارائه دهند و خاطرنشان کرد: به ۱۰ نفر که در این زمینه راهکار و برنامه ارائه دهند جایزه نقدی داده خواهد شد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پیام دهه فجر این است که برای آبادانی و پیشرفت کشور قدم برداریم، بیان داشت:  اتفاق مبارکی که در دهه فجر رخ داد، اتکا کشور به مردم بود که نتیجه این اتکا، عزت و موفقیت مردم ایران، تداوم انقلاب اسلامی و صدور دستاوردهای این انقلاب به جهان است.

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که نتیجه وابستگی به خارجی‎ها، تضعیف ایران و حتی از دست رفتن بخش زیادی از اراضی کشور است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: دوران پهلوی جزو خیانت‌بارترین دوره‌هاست و در آن دوران بخشی از اراضی کشور (کوه آرارات) را به ترکیه واگذار کردند؛ در آن سوی کشور هم بخشی از سرچشمه‌های هیرمند را به افغانستان دادند و الان در آن منطقه مشکل آب داریم.

وی با اشاره به اتفاقات منجر به جدایی بحرین ادامه داد: یک حکومت یا باید متکی به مردم باشد و یا به خارجی‌ها و اگر به خارجی‌ها وابسته باشد، مجبور است طبق گفته آنها اراضی کشور را تقسیم کند.

عاملی تاکید کرد: در حال حاضر حاکمیت پشتیبان مردم است و مردم نیز خواسته‌ها و مطالباتش از حکومت را بیان می‌کنند اما اعتراض و بیان مطلب از شبکه‌های خارجی که قصد تفرقه افکنی در کشور را دارد، روش درستی نیست.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: باید حاکمیت با تمام توان به مردم خدمت کند و حرف‌ها را بشنود تا خواسته‌های مردم دستاویز فتنه‌گری‌ها نشود.

(خبر؛ مریم اعلمی)

انتهای پیام/