طبق اعلام نماینده مردم اردبیل نخستین پل گردشگری سه طبقه و صخره‌ای کشور قرار است با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهر چشمه‌های بهشتی احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، خبرها حاکی از این است که نخستین پل گردشگری سه طبقه و صخره‌ای کشور قرار است با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی دراستان اردبیل و در شهر چشمه‌های بهشتی احداث شود.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سبلان ما، در تشریح جزئیات ساخت این پل گفت: ساخت پل معلق «ورگه‌سران و اوجور» از شهریورماه سال ۹۹ و پس از هماهنگی قبلی و بازدید از محل و معرفی پتانسیل‌های این منطقه کلید خورد و در طول دو سال گذشته کارهای تملک ده هکتار از اراضی تحت تصرف مردم و پنج هکتار از منابع طبیعی طی روال تحویل و انجام شده است.

این نماینده اضافه کرد: طرح نهایی فاز اول پروژه سرمایه‌گذاری تهیه شده و در شرف صدور موافقت‌نامه اصولی از وزارت میراث فرهنگی است و در دهه فجر امسال موافقت‌نامه صادر و تحویل می‌شود.

بدری تصریح کرد: زمین فاز اول پروژه ۱۵ هکتار بوده که اولین پل گردشگری سه طبقه و نخستین پل صخره‌ای و اقامتگاه معلق کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان، در طول ۱۲ ماه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید و یقینا این پروژه اثرات فراوان اقتصادی و ارزش افزوده برای مردم عزیز استان، سرعین و روستاهای اطراف در پی خواهد داشت.

شنیده‌ها حاکی است ایده ساخت این طرح پس از شروع و اجرای پل شیشه‌ای هیر کلید خورده و به گفته بدری همان موقع از سرمایه‌گذار قول گرفته شده تا یک پروژه خاص در سرعین و نیر اجرا کند.

تجربه ثابت کرده است که ساخت پروژه‌های خلاقانه گردشگری همچون پل‌های معلق خاص از ایده های پولساز گردشگری است که بی تردید به توسعه گردشگری استان اردبیل کمک خواهد کرد، اما این نکته نیز باید مد نظر قرار بگیرد که رشد صنعت گردشگری در هر استان و کشور علاوه بر برخورداری از پتانسیل های بالقوه محیطی ،تأمین زیرساخت های لازم و ایده های بکر گردشگری نیازمند یک مدیریت مطلوب است که از شاخص های مدیریت مطلوب در این صنعت، می توان به انسجام و یکپارچگی در میان مسئولین و نهادهای این بخش، بهره مندی از دورنمای روشن در چارچوب برنامه‌ریزی مبتنی بر واقعیت های موجود و نهایتاً اهمیت تصویرسازی مبتنی بر تبلیغات روزآمد و شناساندن ظرفیت ها به گردشگران هدف، اشاره کرد.

گزارش: سمیه شاهی

انتهای پیام/