فرماندار بیله سوار گفت: منطقه گلی‌بلاغی مستعد راه اندازی سایت ورزش‌های هوایی است و با هدف توسعه و جذب گردشگری ورزشی راه‌اندازی این مکان پیگیری‌ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،حسن قبادی با اشاره به اینکه پتانسیل ویژه طبیعی، استراتژیک و گردشگری مناطق مختلف شهرستان بیله‌سوار مناسب برای ایجاد گردشگری ورزشی در منطقه است اظهار کرد: منطقه گلی‌بلاغی بیله سوار مستعد راه‌اندازی سایت ورزش‌های هوایی بوده و مورد استقبال علاقه‌مندان  ورزش پاراگلایدر و کایت سواری است.  

وی افزود: راه‌اندازی این سایت پروازی فعال با هدف توسعه و جذب گردشگری ورزشی در منطقه گلی‌بلاغی در دستور کار قرار دارد و این منطقه به دلیل اقلیم مناسب و شرایط خاص، مناسب برای ایجاد سایت ورزش‌های هوایی است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: ارتفاعات روستای«گلی بلاغی» به دلیل شرایط خاصی که دارد مورد علاقه ورزشکاران از اقصی نقاط کشور برای رشته‌های ورزشی هوایی بوده و شرایط پرش در تمام فصول سال برای ورزشکاران مهیا است.

فرماندار بیله سوار عنوان کرد: طرح ایجاد سایت پروازی در منطقه گلی بلاغی می‌تواند باعث رشد اقتصادی منطقه و شهرت این شهرستان حتی در سطح بین المللی شود زیرا ورزشکاران خارجی در این زمینه نیز برای شرکت در پروازهای مختلف علاقه به حضور در ایران خواهند بود.

قبادی به استقبال ورزشکاران کوهنورد از منطقه گلی بلاغی اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که در سال‌های گذشته تعداد معدودی از  ورزشکاران در سطح شهرستان بیله سوار از ورزش کوهنوردی استقبال می‌کردند اما اکنون این ورزش در سطح شهرستان از استقبال گرمی روبرو شده است و در طول هفته جمعی از کوهنوردان در قالب هیات‌های کوهنوردی به مناطق کوهستانی گلی‌بلاغی جهت کوهنوردی عزیمت می‌کنند.

انتهای پیام/