رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سهم بخش صنعت از اشتغال استان اردبیل با اقدامات صورت گرفته و تسهیل امور واحدهای تولیدی و صنعتی به ۲۹.۵ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، رامین صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به ارائه تسهیلات واحدهای تولیدی و صنعتی  استان اشاره کرد و گفت: امسال از محل تبصره ۱۸ به میزان سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.

وی افزود: میزان تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم بزودی پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: این تسهیلات از سوی بانک‌های صنعت معدن، توسعه تعاون، آینده و ملت به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد با ارائه تسهیلات کم‌بهره در اولویت راه‌اندازی هستند، اظهار کرد: یکی از اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا وراه‌اندازی واحدهای تولیدی راکدو رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنهاست و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی در ادامه رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار را تضمین‌کننده توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره رونق تولید و ایجاد اشتغال، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و درصدد مرتفع کردن این مشکلات است.

انتهای پیام/