استاندار اردبیل گفت: جهت تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در این استان دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،سید حامد عاملی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز و مدیریت آن در استان اردبیل بر مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم مصرفی ۷۰ درصدی گاز دربخش خانگی، استفاده صحیح گاز در این حوزه می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

 

وی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر برای مصرف سوخت جایگزین در برخی واحدها از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها، برخی واحدهای صنعتی، مصرف بهینه در منازل، مدارس و ادارات از جمله راهکارهایی هستند که باعث می‎شود تا شاهد افت فشار گاز در استان اردبیل نباشیم.

 

استاندار اردبیل ادامه داد: جهت تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در استان اردبیل، دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای خط انتقال اردبیل – گرمی، بیان داشت: برای کنترل افت فشار گاز استان اردبیل، مطالعات لازم برای اجرای خط انتقال دوم گاز به استان از مسیر دیگر در حال انجام است که برای اجرای پروژه‌های ذکر شده و کنترل افت فشار گاز، بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اختصاص می‌یابد.

 

میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در این نشست تصریح کرد: جهت پیشگیری از افت فشار گاز در استان لازم است برخی واحدهای پرمصرف نسبت به انتخاب سوخت دوم و هماهنگی با شرکت نفت اقدام کنند تا در زمان پیک مصرف به‌عمل شاهد افت فشار گاز در شهرستان‌هایی که در انتهای خط انتقال واقع شده‌اند، نباشیم.

انتهای پیام/