امروز قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و رئال مادرید در این مرحله با منچسترسیتی روبرو خواهد شد و بارسا به مصاف ناپولی می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دقایقی پیش برگزار شد و تیم های حاضر در این مرحله رقبای شان را شناختند. دشوارترین قرعه این مرحله نصیب دو غول اسپانیایی شد؛ جایی که رئال برای رسیدن به یک چهارم نهایی باید از سد منچسترسیتی عبور کند و بارسلونا هم ناپولی را در پیش دارد که علی رغم بحران های اخیر، حریف راحتی نخواهد بود. 

۱۴:۵۲: ناپولی- بارسلونا….قرعه نسبتا سخت برای آبی و اناری

۱۴:۵۱: تاتنهام-لایپزیش… رویارویی مورینیو و یولیان ناگلزمان، دو سوپرمربی از دو نسل مختلف

۱۴:۵۰: لیون- یوونتوس… قرعه مناسب برای بیانکونرها به ویژه بعد از مصدومیت اخیر ستاره های لیون

۱۴:۴۹: چلسی-بایرن مونیخ…. تکرار فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۲

۱۴:۴۸: اتلتیکو مادرید- لیورپول…. قرعه سخت برای مدافع عنوان قهرمانی

۱۴:۴۷: آتالانتا- والنسیا…. قرعه رویایی برای هر دو تیم

۱۴:۴۶: رئال مادرید- منچسترسیتی…. بازگشت پپ گواردیولا به اسپانیا برای رویارویی با دشمن قدیمی

۱۴:۴۵: بروسیا دورتموند-پاری سن ژرمن…. رویارویی توماس توخل با شاگردان سابقش

۱۴:۳۶: پینتو از جورجیو مارکتی، دبیرکل یوفا خواست تا با حضور روی سن، انجام قرعه کشی را برعهده بگیرد. مارکتی هم بعد از توضیح مقدماتی، از کلی اسمیت، مهاجم سابق تیم زنان انگلیس، حمیت آلتینتوپ، مدافع سابق بایرن و تیم ملی ترکیه، دعوت کرد تا برای انجام قرعه کشی به او ملحق شوند. در نهایت مایکل هسل شوارت، مسئول مسابقات یوفا، با حضور روی سن، توضیح کاملی در مورد نحوه  قرعه کشی و زمان برگزاری دیدارهای مرحله بعد داد.

۱۴:۳۳: بعد از صحبت های پینتو، تصاویری از بهترین لحظات تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی پخش شد.

۱۴:۳۰: مراسم قرعه کشی را صحبت های پدرو پینتو، مجری مراسم و مسئول بخش ارتباطات یوفا و توضیحات او در قرعه کشی آغاز شد. پینتو همچنین آمارهایی در مورد مرحله گروهی ارائه داد؛ از جمله بهترین گلزن رقابت ها تا اینجا که روبرت لواندوفسکی از بایرن است و همین طور به حضور بارسلونا در این مرحله برای سیزدهمین فصل پیاپی اشاره کرد. ضمن اینکه آتالانتا هم برای اولین بار در جمع ۱۶ تیم برتر اروپا حضور دارد.

هشت تیم در سید اول به عنوان سرگروه حضور دارند: «بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، لایپزیش، لیورپول، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، والنسیا»

هشت تیم دیگر نیز در سید دو حضور دارند: «آتالانتا، اتلتیکو مادرید، چلسی، دورتموند، لیون، ناپولی، رئال مادرید، تاتنهام»

حضور تیم های نظیر چلسی، اتلتیکو مادرید، رئال مادرید و دورتموند در سید دو می‌تواند رقم زننده رقابت های جذابی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها باشد. پر افتخار ترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید ممکن است که با تیم های قدرتمندی نظیر یوونتوس، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و یا لیورپول برخورد داشته باشد؛ اتفاقی که هر کدام از آنها می‌تواند رقم زننده جذاب ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها باشد. همچنین برخورد احتمالی بارسلونا، یوونتوس و یا بایرن مونیخ با تیم‌های نظیر تاتنهام و چلسی نیز می‌تواند دیدارهای هیجان انگیزی را رقم بزند.

بازی های یک سمت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ترتیب در تاریخ های ۱۸، ۱۹، ۲۵ و ۲۶ فوریه برگزار خواهد شد. همچنین رقابت‌های بخش دیگر در تاریخ‌های ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۸ مارس برگزار می شود.


فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ در ورزشگاه آتاتورک استانبول برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : ورزش سه