با پایان بازی های هفته دهم لیگ برتر فوتبال بانوان نام زهرا خواجوی بیش از هر بازیکن دیگری به گوش می رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران که این روزها با پیراهن تیم وچان کردستان به میدان می رود با بسته نگه داشتن دروازه خود در دیدار روز گذشته موفق شد رکورد مهمی را به نام خود بزند. او درباره شرایط خود می گوید ۳۵ دقیقه دیگر رکورد پیام نیازمند را خواهد زد.

تنها دروازه بانی می شوم که نیم فصل گل نخورده

دیدار روز گذشته دهمین دیداری بود که از بازی های لیگ می گذشت و اگر بتوانم در دیدار هفته آینده هم دروازه خودم را بسته نگه دارم تنها دروازه بانی می شوم که نیم فصل گلی دریافت نکرده است. البته این اتفاق در فوتبال بانوان تاکنون نیفتاده بود و تقریبا در هر ۵، ۶ بازی، به هر حال دروازه هر دروازه بانی باز شده است.

بازی بعدی، بازی فینال است

امیدوارم در بازی بعدی بتوانم دروازه ام را بسته نگه دارم اما خب همه می دانیم که بازی بعدی ما برابر تیم شهرداری بم است و به نوعی فینال لیگ محسوب می شود. آنها هم به مانند ما همه امتیازات را گرفته اند و تنها یک بار دروازه شان باز شده است و این یعنی هم در دفاع و هم در حمله کار سختی خواهیم داشت اما با اعتمادی که به خودمان و کادرفنی داریم به امید پیروزی در این بازی پا به میدان می گذاریم.

۹۰۰ دقیقه گل نخوردم ۳۵ دقیقه مانده تا رکورد نیازمند

من سال پیش با پیراهن تیم شهرداری بم در لیگ حضور داشتم. با وجود اینکه در چند دیدار به میدان نرفتم اما در نهایت تا پایان بازی های لیگ شش گل دریافت کردم و رکورد کمترین گل خورده دست من بود اما امسال خیلی خوشبین هستم که بتوانم این رکورد را برای خودم تغییر بدهم. در حال حاضر ۹۰۰ دقیقه است که گل نخوردم و رکورد بازی های امسال دست پیام نیازمند است و من تنها ۳۵ دقیقه زمان می خواهم تا بتوانم رکورد او را بشکنم.

در همه رده های سنی ملی پوش بودم

من ۲۰ ساله هستم و خدا را شکر در همه رده های سنی از دروازه تیم ملی محافظت کردم و در حال حاضر هم برای تیم ملی ایران به میدان می روم. با این تیم خیلی امیدواریم که بتوانیم که در بازی های غرب آسیا که سال بعد برگزار می شود به عنوان قهرمانی برسیم. البته در زمینه باشگاهی فصل قبل من با شهرداری بم به قهرمانی رسیده ام و امیدوارم امسال با تیم وچان این افتخار را تکرار کنم.

بازی با سیرجان خطرناک ترین بازی ما بود

هرچند امسال هنوز با شهرداری بم بازی نکردیم اما تا الان می توانم بگویم شهرداری سیرجان خطرناک ترین تیمی بود که با آنها روبرو شدیم. بازی بسیار سختی بود که چند بار توانستم با واکنش هایم دروازه تیم را نجات دهم. خطرناک ترین بازیکنی که امسال با او روبرو شدم هم شبنم بهشت در همین بازی با سیرجان بود که در نهایت توانستم دروازه ام را بسته نگه دارم.

تبعیض بین ما و مردان بسیار زیاد است


تبعیض بین بازیکنان فوتبال مردان و زنان بسیار زیاد و عجیب و غریب است. همین الان ببینید، پیام نیازمند و رشید مظاهری در کورس شکستن رکورد کلین شیت بودند همه دیدند چه جو رسانه ای ایجاد شده بود و همه به آن می پرداختند. اما یک هزارم آن را راجع به فوتبال بانوان دیدید؟ من در دهمین بازی گل نخوردم کسی چیزی گفت؟ این اختلاف و این تبعیض خیلی ناراحت کننده است و همیشه باعث ناراحتی شدید ما بوده اما هیچ وقت، هیچ تغییری در آن به وجود نمی آید.


عجیب است که بهترین دروازه بان انتخاب نمی شود


بزرگترین توهین به ما فوتبالیست های خانم در انتخاب بهترین های لیگ شد. واقعا عجیب و خنده دار است که در انتخاب بهترین های لیگ فوتبال ایران، بهترین دروازه بان در فوتبال بانوان انتخاب نمی شود. این یک توهین بزرگ و آشکار به فوتبال بانوان ایران است که وقتی در قسمت آقایان در هر پست یک بازیکن به عنوان بهترین انتخاب می شود و خیلی چیزهای دیگر، در فوتبال بانوان تنها یک گلزن و یک بازیکن به عنوان بهترین ها انتخاب می شود. ای کاش این تبعیض روزی به پایان برسد.


نه جنبه گل خوردن دارم نه ظرفیت شکست


تقریبا همه دوستان و همبازیان من می دانند که من نه جنبه گل خوردن دارم و نه ظرفیت شکست! یعنی همه تلاشم این است که بتوانم در خدمتم تیمم باشم و با تلاش همه بازیکنان در نهایت باعث پیروزی تیممان شویم. وقتی گل می خورم طوری می شوم که گویا همه دنیا روی سرم خراب می شود و اگر نتوانیم آن را جبران کنیم کاملا به هم می ریزم. به همین خاطر هیچ جنبه ای برای این که دروازه ام باز شود ندارم.


می خواهم لژیونر شوم


مشخصا من هم مانند همه فوتبالیست ها آرزویم این است که بتوانم لژیونر شوم و از همین الان به شما می گویم که انشالله خبرهای خوبی در این باره خواهید شنید. من زمان زیادی برای درخشش در فوتبال دارم و به همین دلیل همه تلاشم را به کار می بندم تا به عنوان یک بازیکن ایرانی حتی در فوتبال دنیا بدرخشم. اینکه لژیونر شوم و در باشگاه بزرگی بازی کنم مهمترین و بزرگترین آرزوی من است که قطعا اتفاق می افتد.


مانوئل نویر الگوی من است


الگوی من در فوتبال دنیا، مانوئل نویر است. به نظر من بهترین دروازه بان فوتبال اوست که در هر دیداری که به میدان می رود می تواند با نوع بازی خود بیننده را هیجان زده کند. همیشه نوع بازی او چه با دست و چه با پا، برای من آموزنده است.


او بهترین مربی دروازه بانی در ایران است


به شدت معتقدم محمد حبیبی بهترین مربی دروازه بانی در فوتبال ایران است. یک مربی خوش قلب که تکنیک های بسیاری را همیشه برای آموزش دادن در چنته دارد. من افتخار داشتم زیر نظر ایشان در تیم ملی بانوان ایران بازی کنم و فکر می کنم در دوران مربیگری ایشان چیزهای بسیاری را آموختم. امیدوارم همیشه سلامت باشند و در فوتبال ایران حضور مستمر داشته باشند.

  • منبع خبر : ورزش سه