استاندار اردبیل گفت: با توسعه زیرساخت ها ، صنایع تبدیلی کشاورزی در استان اردبیل از سال آینده توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو روز سه شنبه در مراسم تجلیل از بهره برداران و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی با بیان اینکه افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به افزایش ثروت روستاییان و کشاورزان منجر خواهد شد اظهار کرد: افزایش صنایع تبدیلی مستلزم همکاری تمام حوزه ها اعم از دستگاه های اجرایی و بانک ها می باشد تا این واحدها ایجاد و فعال شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به توسعه گلخانه ها و شهرک های کشاورزی در استان بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت با توسعه شهرک های کشاورزی و گلخانه ها می تواند کمک بزرگی در راستای ارتقای میزان درآمد ناخالص اهالی استان باشد.

بهنام جو افزود: آغاز کشاورزی در پایاب سد خداآفرین نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که نتیجه سالیان سال فعالیت دولت می باشد که منجر به افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال جوانان منطقه خواهد شد.

وی اظهار داشت : بخش کشاورزی مهم ترین بخشی است که در حال حاضر و در دوره تحریم ها می تواند به خارج شدن از وابستگی غذایی کشور و استان کمک کند.

وی ادامه داد: استان اردبیل به عنوان یکی از استان های اول در بخش کشاورزی حدود چهار درصد از تولیدات را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار اردبیل افزود: در حوزه کشاورزی باید تلاش کنیم همزمان با افزایش تولیدات، سطح کیفیت این محصولات را نیز ارتقا دهیم.

وی با اشاره به واگذاری مجتمع کشت و صنعت مغان به سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: این مجموعه در آینده به جایگاه واقعی خود در راستای افزایش تولید و بهره وری و اشتغالزایی خواهد رسید.

در این جلسه از کشاورزان نمونه ، باغداران نمونه و بانوان فعال در بخش تولیدات دامی و گلخانه ای تجلیل شد.

انتهای پیام/