استاندار اردبیل گفت: شهرستان خلخال برای توسعه کشاورزی، گلخانه و صنعتی دارای ظرفیت های انسانی و جغرافیایی است و این ظرفیت با همکاری مسئولان شهرستان و استان با جذب تسهیلات و سرمایه گذاران تقویت می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان خلخال و بازدید از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری تصریح کرد: در راستای توسعه گردشگری با توجه به اینکه سال آینده پل معلق ازناو افتتاح و استارت آغاز عملیات اجرایی اندبیل زده می شود،در همین خصوص برای زیبا سازی مبادی ورودی و خروجی شهرستان خلخال برنامه ریزی می شود.

وی بیان کرد: در این راستای دستگاههای راه و شهرسازی، مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری خلخال دو الی سه کیلومتر بلوار در مبادی خلخال اجرا می کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به مسکوت ماندن اجرای کارخانه سیمان خلخال افزود: متاسفانه سرمایه گذار این واحد نتوانست این عملیات را انجام دهد .

وی بیان کرد: تلاش می شود با پیگیری این واحد یا تبدیل به احسن شده و یا با یافتن سرمایه گذار جدید واگذار شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در صورت عدم استقبال سرمایه گذاران به ادامه اجرای طرح کارخانه سیمان طرح دیگری در این مکان برنامه ریزی و اجرایی می شود.

بهنام جو در ادامه با اشاره به فعالیت گلخانه تولید توت فرنگی در خلخال از راه اندازی ۲۲ گلخانه با همکاری جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: پروانه احداث ۶۰ گلخانه دیگر نیز از سوی جهاد کشاورزی صادر شده و سرمایه گذاران این واحدها در حال شروع عملیات اجرایی هستند.

وی تصریح کرد: وضعیت جغرافیایی و آب و هوا ، ارتفاع از سطح دریا زمینه مناسبی برای احداث گلخانه ها در این شهرستان فراهم کرده است.

بهنام جو همچنین در خصوص کارخانه نئوپان خلخال گفت: در راستای توسعه این واحد نیز سرمایه گذار آن اقدام کرده و خط تولید ام دی اف را نیز به آن اضافه می کند.