احد بیوته با بیان اینکه نظارت و مطالبه گری مسئولان باید تقویت شود گفت: عامل اصلی به نتیجه نرسیدن طرح‌ها و برنامه‌های ملی و پروژه‌های بزرگ در اردبیل، عدم وجود اتحاد در بین نمایندگان استان است.

احد بیوته در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی حرف آور با اشاره به انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامهربانی‌هایی که در انتخابات دور قبلی مجلس نسبت به من صورت گرفت در تاریخ انتخابات اردبیل بی‌سابقه بود.

وی اظهار کرد: در تاریخ انتخابات اردبیل بی‌سابقه بود که بعد از تائید صلاحیت، کاندیدایی رد صلاحیت شود.

کارشناس مسائل فرهنگی در خصوص مشکلات و موانع توسعه ای در استان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم خدمتی به استان داشته باشیم ابتدائا باید شناخت کلی از منطقه داشته باشیم. اگر بیماری استان را نشناسیم قطعاً نمی‌توانیم راه درمان را پیدا کنیم و بر همین اساس باید از لایه‌های مختلف مردم آگاه باشیم.

بیوته بابیان اینکه احیای داشته‌های اردبیل باید در الویت باشد گفت: متأسفانه بحث نظارت و مطالبه گری مسئولان استان کم‌رنگ شده است؛ تازمانیکه مسئول مطالبه گر نباشد نمی‌توان از مردم انتظار مطالبه گری داشت.

وی بیان اینکه نظارت و مطالبه گری مسئولان باید تقویت شود گفت: عامل اصلی به نتیجه نرسیدن طرح‌ها و برنامه‌های ملی و پروژه‌های بزرگ در اردبیل، عدم وجود اتحاد در بین نمایندگان استان است.

وی ایجاد همدلی و اتحاد بین نمایندگان را نیازمند یک کار فرهنگی و زیربنایی عنوان کرد و افزود:متأسفانه در طی ادوار گذشته عدم توجه به این مقوله تبعات منفی برای استان در پی داشته است.

بیوته بر اتحاد افکار عمومی نیز تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نظارت جدی بر انتخابات آتی داشته باشند و با افرادی که برای رسیدن به مجلس، وحدت انسانی و وحدت قومی و قبیله‌ای را نشانه رفته‌اند برخورد کنند.

وی در ادامه در خصوص عملکرد نمایندگان استان اردبیل در طی ادوار گذشته اظهار کرد: در خصوص عملکرد نمایندگان ادوار مجلس ملاک نظر مردم است؛ رضایت مردم از نماینده مجلس نیز زمانی مشخص می‌شود که فرد برای دو دوره متوالی بتواند راهی مجلس شود.

بیوته، فرهنگ و اساساً کار فرهنگی را  اصلی‌ترین  موضوع کشور که مورد غفلت نیز واقع‌شده عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر مسئله فرهنگ تأکید داشتند و حتی فرمودند که فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم.

کارشناس مسائل فرهنگی اظهار کرد: اگر مسئولان و متولیان امر بدانند که فرهنگ صرفا شعر و آهنگ و…، نیست بلکه این‌ها عناصری از فرهنگ هستند، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور حتی در حوزه اقتصادی و سیاسی قابل حل خواهد بود.

وی افزود: عدم عملیاتی شدن مباحث فرهنگی، نشان از عدم شناخت مسئولان از حوزه فرهنگی است.

امیدوارم مثل ادوار گذشته شاهد مدیریت انتخابات با اسکناس نباشیم

بیوته بر حضور نیروهای جوان در رأس کار نیز تأکید کرد و افزود: اگر در سطح ملی_منطقه‌ای نتوانیم افرادی با تفکرات عالی پرورش دهیم قطعاً باوجود داشتن منابع سرشار و امکانات عالی، نیز نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل و به سرمنزل مقصود برسیم.

مجری برنامه‌های تلویزیونی مهم‌ترین تجربه خود از انتخابات دور دهم مجلس را محکم بودن و مقاوم شدن عنوان کرد و گفت:  امیدوارم مسئولان نظارت جدی بر انتخابات داشته باشند و مثل ادوار گذشته شاهد مدیریت انتخابات با اسکناس نباشیم.

بیوته اظهار کرد: مردم که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند حداقل با نظارت دقیق بر انتخابات، افکار و اعتماد مردم را سیراب کنیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه اکثر افراد جامعه در بحث ارزیابی کاندیداهای انتخاباتی به‌جای تأکید بر نخبه و کاردان بودن، پول‌دار بودن را ملاک موفقیت عنوان می‌کنند.

انویسنده : مسلم محمدی

  • نویسنده : مسلم محمدی