رئیس کل دادگستری استان اردبیل مبارزه با مفاسد اقتصادی را از اولویت های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: در بحث مبارزه با فعالیت‌های نامشروع اقتصادی مماشاتی با کسی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان اردبیل صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های مهم دستگاه قضایی است گفت: در سال ۹۷، تعداد اوراق قضایی نیازمند ابلاغ، یک میلیون و سیصد و نود هفت هزار و چهارصد و سه برگه بود که از این تعداد، نهصد و شصت و یک هزار و صدو پنجاه و سه هزار برگه یعنی در حدود ۶۹ درصد، از طریق خدمات الکترونیکی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال ۹۸ نیز، از سیصد و بیست و سه هزار و پانصد و چهل و پنج برگه نیازمند ابلاغ، دویست و پنجاه هزار برگه به طریقه الکترونیکی ابلاغ شد اظهار کرد: دستگاه قضا ظرفیت ابلاغیات ۱۰۰ درصدی اوراق قضایی را دارد که لازم است شهروندان در سامانه ثنا( ثبت نام الکترونیک ابلاغ قضایی ) ثبت نام کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر در روز، به دستگاه قضایی استان گفت: در صورت ثبت نام مراجعه کنندگان در سامانه ثنا، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، روند رسیدگی به پرونده ها تسریع خواهد شد.

عتباتی اظهار کرد: بیش از ۴۱۸ هزار فقره پرونده در سال ۹۷ به دستگاه قضایی استان ورودی داشتیم، که باید تلاش کنیم این آمار در سال ۹۸ کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضا در حوزه های مختلف، فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، ۲۲ باند مهم و تاثیرگذار تولید و توزیع مشروبات الکلی در استان متلاشی و ۸۸۵ نفر نیز دستگیر شد.

وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: در بحث مبارزه با فعالیت‌های نامشروع اقتصادی مماشاتی با کسی نداریم.

رئیس کل دادگستری استان در این خصوص به پرونده تخلف ۱۴۸ میلیارد تومانی فردی ۳۸ ساله اشاره کرد و افزود: این پرونده در حالی کشف شده است که مجموع پرونده های شناسایی و توقیف مفاسد اقتصادی در سال۹۷ جمعا، ارزشی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان داشته است.

وی تصریح کرد: پرونده تخلف در اختیار بازپرس قرار دارد و نفر اول دستگیر شده که جزئیات در آینده اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تمامی پرونده های مشابه با موفقیت شناسایی و به سرانجام رسیده است.

وی افزود: تخلفات سنگینی در حوزه های پتروشیمی و مفاسد اقتصادی اعم از رباخواری، فرار از مالیات، اختلاس و زمین خواری صورت گرفته بود که با همکاری دستگاه های قضایی استان کشف و متوقف شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین به اقدامات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف استان اشاره کرد و افزود: در ماههای اخیر ۱۳ قتل عمد و غیر عمد در شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش به پایان رسیده است.

عتباتی به تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با فعالین فضای مجازی که باهدف اخلالگری و توهین به شخص یا اشخاص  فعالیت می کنند با جدیت برخورد خواهد شد.  وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: برخی کانالهای تلگرامی بی نام و نشان در تلاش برای التهاب آفرینی در جامعه هستند که قطعا نگاه دستگاه قضا به این افراد به مانند نگاه به یک رسانه ای نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به برنامه های هفته قوه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب، پیاده روی خانوادگی دستگاه های قضایی استان، برپایی میز خدمت و ملاقات های مردمی و دیدار با زندانیان از جمله این برنامه ها است.

نویسنده : مسلم محمدی

  • نویسنده : مسلم محمدی