مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: «عملیات بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل دهه اول اردیبهشت ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی صبح امروز در جلسه هماهنگی بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: عملیات بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل دهه اول اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان امر و افراد ذینفع آغاز می‌شود.

او افزود: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در راستای بازسازی بافت تاریخی بازار اردبیل سند مطالعاتی بافت تاریخی این مجموعه که به ثبت ملی نیز رسیده است، در دست تهیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تهیه سند مطالعاتی بافت تاریخی بازار اردبیل را زمینه‌ساز حل مشکلات موجود در این حوزه برشمرد و گفت: انتظار می‌رود فعالان این بافت تاریخی در راستای بازسازی و ساماندهی این مجموعه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

فلاحی با بیان اینکه روند معمول اجرای طرح مطالعاتی تکمیل آن است، تصریح کرد: با توجه به تعهدی که به کسبه و بازاریان سرای حاج یوسف داده‌ایم امر بازسازی این سرا قبل از تکمیل سند مطالعاتی آغاز شده است.

او از قول همکاری دستگاه قضایی برای ساماندهی بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد و افزود: رئیس کل دادگستری استان فعالان در این حوزه را ملزم به همکاری می‌کند و در صورت نبود همکاری‌های لازم برخوردهای قضایی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این مجموعه تاریخی خبر داد و بیان کرد: مجوزهای لازم برای این امر با هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به صورت رایگان ارائه می‌شود.

فلاحی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده و تسریع در عملیات بازسازی بازار تاریخی اردبیل افزایش ۱۰ برابری اعتبارات درخواست شده و با اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه عملیات بازسازی بافت تاریخی سرای حاج یوسف در روزهای آینده آغاز می‌شود.

نویسنده: سمیه شاهی

  • نویسنده : سمیه شاهی