آیت الله عاملی عید فطر را روز جبران و جبروت دانست و اظهار کرد: صاحب اصلی این روز بزرگ امام زمان(عج) است و از همین رو دعای ندبه برای ظهور ایشان قرائت می‌شود. روز عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاء‌الله است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و با حضور پرشور مردم دارالارشاد اربیل در محوطه شهیدگاه، بقعه شیخ صفی برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به عظمت و شأن عید فطر اظهار کرد: این عید بزرگ، عید ضیافت الهی و مقدمه عیدالاضحی و شبیه‌ترین روز به قیامت بوده و از این رو دارای شأن و عظمت خاصی است.

وی عید فطر را محل اجتماع مسلمانان و ذخیره امت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: این عید بزرگ، روز مغفرت، عفو و رحمت و یوم الجایزه بوده و روزی است که حرکت عظیم اقتصادی برای دستگیری از مستمندان با پرداخت زکات فطریه تحقق می‌یابد.

امام جمعه اردبیل عید فطر را روز جبران و جبروت دانست و بیان داشت: صاحب اصلی این روز بزرگ امام زمان(عج) است و از همین رو دعای ندبه برای ظهور ایشان قرائت می‌شود. روز عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاء‌الله است.

وی روزه در ماه مبارک رمضان را عامل رستگاری مومنان دانست و افزود: ماه رمضان، مدرسه بزرگ تربیتی بود که باید روحیه انفاق و دستگیری از مستمندان همانند این ماه بزرگ در طول سال تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان ماه رمضان را عامل رشد اخلاقیات در جامعه دانست و تصریح کرد: حسن خلق باید پس از پایان این ماه نیز در جامعه تداوم یابد، مبادا تهمت و افتراء در جامعه از طرق مختلف مانند رسانه‌ها در جامعه منتشر شود.

اقامه نماز صبح، قرائت دعای ندبه و ختم صدها قرآن کریم از جمله برنامه های نماز عید سعید فطر در اردبیل بود.

انتهای پیام/