در روزهای گذشته ندائی از افتتاح ۵۵۲ پروژه با اعتبار ۵۲۶ میلیارد تومان در ایام دهه فحر در استان خبر داد؛ در حالیکه مروری کوتاه بر سهم اعتبارات و افتتاح های سایر استانها در این ایام، از فاصله غیرمعقولی حکایت دارد، که نیازمند نگاه جدی تر مسئولان استان به کمیت و کیفیت پروژه های در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،هفته گذشته بهروزندایی در برنامه تلویزیونی “با مسوولان” در شبکه سبلان با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر ۵۵۲ پروژه با اعتبار ۵۲۶ میلیارد تومان در استان اردبیل افتتاح می شود اظهار کرد: ۹۸ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به پروژه های شهرداری ها و مابقی نیز مربوط به پروژه های دستگاه های اجرایی است.

وی همچنین اظهار کرد: اعتبار استان در سال جاری یک هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات شهرداری ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد : ۷۰ درصد ازاعتبارات ملی و ۵۰ درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافته است.

این اظهارات در حالی بود که پیمان آرامون در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵۹۲ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۱۳۰ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و ۶۰ پروژه شهری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: علاوه برآن ۱۴ پروژه فاخر و تاثیرگذار در اقتصاد و معیشت مردم استان در دهه فجر به دست استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح خواهد شد که امید است مردم و مسوولان از برکات و ظرفیت‌های این طرح‌ها استفاده بهتری برای رونق اقتصادی استان کنند.

همچنین محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذبایجان شرقی نیز در گفتگو با ایرنا از افتتاح یک هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

پورمهدی با بیان اینکه در تمام ۲۱شهرستان استان توزیع فراوانی پروژه ها وجود دارد و هیچ پروژه ای اگر به صورت کامل به اتمام نرسیده باشد، افتتاح نمی شود اظهار کرد: پروژه های مختلف استان به مناسبت دهه فجر در حوزه راه سازی، آبرسانی شهری و روستایی، گازکشی شهری و روستایی، پروژه های درمانی و ورزشی، عمران شهری و روستایی، طرح هادی روستایی، برق رسانی، گردشگری و خدمات شهری و پژوه های آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

از سوی دیگر فرامرز نیک سرشت سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری چهل سالگی انقلاب اسلامی نیزاز افتتاح ۴۷ طرح در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها بالغ بر یک هزار و ۱۲۵ میلیار تومان است.

حال همین آمار و ارقام کافی است تا شاید فاصله واقعی استان اردبیل حداقل با سه همسایه آذری نشین خود مشخص شود؛ کما ابنکه قطعا هستند استانهایی دیگری همچون اصفهان،شیراز، یزد و…، که هم به لحاظ اعتباری و هم به لحاظ کیفیت طرح های در دست افتتاح، شرایط به مراتب بهتری نسبت به استان اردبیل دارد.

انتهای پیام/