رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: فرهنگ مهم ترین وجه توسعه در استان می باشد و در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، داوود شایقی در همایش توسعه پایدار با محوریت طرح آمایش تصریح کرد: فرهنگ مهم ترین وجه توسعه در استان می باشد و در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز طرح آمایش استان از حدود یک سال پیش گفت: در این طرح که توسط کارشناسان زبده کشوری در دست تهیه می باشد، محورهای توسعه استان در بخش‌های مختلف احصا شده و با افق سال ۱۴۲۴ در دست تدوین است.

داوود شایقی افزود: طرح آمایش توسعه استان توسط هفت گروه کارشناسی و مطالعاتی متخصص در دست تهیه است و کار مطالعاتی این گروه‌ها در مرحله نهایی قرار دارد و بر اساس ارزیابی انجام شده، از نظر کیفیت رتبه دوم را در طرح‌های آمایش کشوری دارد.

وی بیان کرد: در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته و مسیرهای توسعه استان در حوزه‌های مختلف مشخص شده است.

شایقی ادامه داد: در افق ۲۵ سال آینده، قرار است گام‌های توسعه استان اردبیل بر اساس همین طرح آمایش و چشم‌انداز توسعه تدوین شده برداشته شود.

وی توسعه پایدار و همه جانبه و توجه به فناوری‌های نوین را لازمه طرح‌های مطالعاتی توسعه با افق بلند‌مدت دانست و بیان کرد: امسال تدوین سند توسعه ۱۱ شهرستان استان اردبیل نیز در همین قالب دنبال می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل کاهش تعداد بیکاران از ۶۵ هزار نفر فعلی، افزایش رشد سرمایه‌گذاری به خصوص توسط بخش خصوصی در استان و تبیین اولویت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری را از جمله اهداف طرح آمایش و سند توسعه استان ذکر کرد.

در این همایش مجری کار مطالعاتی و تدوین سند توسعه و طرح آمایش، جزئیات طرح در دست مطالعه را که مراحل نهایی خود را طی می کند، به صورت مشروح تبیین کرد.

انتهای پیام/