معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار داد ۹۰۰ هکتار اراضی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق مختلف کشور فسخ شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، علی رسولیان روز چهارشنبه در بازدید از شهرک و نواحی صنعتی شهرستان گرمی از لزوم تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شهرک‌ها خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از رانت و سفته بازی، قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی فسخ و در اختیار سرمایه گذاران جدید گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی با همکاری دستگاه‌های ذیربط مرتفع می‌شود افزود: یکی از اهداف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف کشور است که با اقدامات انجام شده شاهد توسعه ۶ هزار هکتاری اراضی شهرک‌های صنعتی در کشور هستیم.

رسولیان ادامه داد: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی با هدف تامین زمین مورد نیاز سرمایه گذاران و اجرای زیرساخت‌ها انجام می‌شود تا به رشد تولید و افزایش اشتغال کشور کمک شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از مشکلات شهرک صنعتی گرمی را مسائل زیرساختی آن دانست و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌ها و مسئولان تلاش خواهد شد تا این مشکلات مرتفع شود.

رسولیان، نیاز به شهرک صنعتی جدید را از الزامات توسعه صنعتی این شهرستان دانست و ادامه داد: با توجه به اشباع ۲ شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان گرمی، در صورت معرفی اراضی مستعد نسبت به امکان سنجی و ایجاد زیرساخت‌ها اقدام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان گرمی قول مساعد داد.