مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از قطع برق۴۲ اداره پرمصرف در این استان خبر داد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیأت دولت در خصوص کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه‌های‌اجرایی، برق ادارات پرمصرف استان اردبیل قطع می‌شود که در این راستا تاکنون برق ۴۲ اداره پرمصرف قطع شده است.

وی با تاکید بر مشارکت و همکاری‌های لازم ادارات در کاهش برق مصرفی، افزود: همه ادارات استان اردبیل باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰درصد در ساعات اداری و ۶۰درصد در ساعات غیراداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند که در غیر این صورت با قطعی برق مواجه می‌شوند.

تخصیص پاداش به مشترکان خانگی با صرفه‌جویی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی مصرف برق به این صورت است که به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این مشترکان ۵ برابر صرفه‌جویی، پاداش دریافت خواهند کرد.

قدیمی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با صنایع استان اردبیل جهت کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات برای عبور از پیک تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: قسمت عمده مصرف برق خانگی در فصل تابستان معمولا به ۳ مورد اصلی یعنی کولر، یخچال و روشنایی اختصاص دارد که با اندکی توجه و مصرف بهینه می‌توان علاوه بر تامین برق کشور به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، مشمول پرداخت هزینه اضافی در قبوض برق نیز نشد.

انتهای پیام/