امام جمعه اردبیل گفت: خطرناک ترین و سمی ترین مذاکره جایی است که دشمن با یک دست پیشنهاد مذاکره می‌دهد و در دست دیگر شمشیر و فشار حداکثری را بالای سر ما قرار می دهد. مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است؛ تهدید است نه مذاکره.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: وقتی ما مبتلی به دشمنی شدیم که سد راه ما کرده و قصد جان ما را دارد برای نجات خود قبل از هر اقدامی اولین کاری که باید بکنیم توجه به روحیه و ماهیت اوست.

وی گفت: اگر شخصی آشنا به ماهیت، اغراض، مرام، فکر، اندیشه و سابقه آمریکا باشد می گوید تنها راه مقابله با این دشمن و تنها راه خلاص شدن از شرارت او، راه مقام معظم رهبری است، دشمن ما فزونخواه است؛ ارزشی به انسانیت انسانها قائل نیست؛ ارزشی به خون انسان ها قائل نیست؛ ارزشی به مواثیق بین‌المللی قائل نیست و به راحتی آنها را مچاله کرده و به سطل زباله می‌اندازد؛ ارزشی به سازمان ملل قطعنامه ها و امضای این نهاد بین المللی قائل نیست؛ ارزشی به تعهدات دولت قبل آمریکا ندارد بلکه مدام به آنها فحش می گوید؛ مثل آب خوردن خلف وعده می کند؛ خود را کدخدای بزرگ دنیا می داند که همه کشورها باید ایالتی از ایالات آمریکا و همه ملت ها باید رعیتی از رعیت های آمریکا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: وزیر خارجه اسبق این کشور می گوید “دنیا به مثابه یک قطار است و ما تعیین می کنیم که این قطار کجا برود” این حکومت، یک تروریست بزرگ دولتی است؛ یک تروریست تمام عیار اقتصادی است و اقتصاد دنیا را برای منویات شوم خود به گروگان گرفته است؛ دنیا را با حق ویژه و درجه بندی انسان ها اداره می کند. کل دنیا، کل ملت‌ها، کل دولت‌ها و کل مشروعیت‌ها را با چشم اسرائیل نگاه می کند و با بی حیایی تمام می‌گوید رابطه ما با کل دنیا برمبنای منافع اسرائیل تعیین می‌شود.

عاملی بیان کرد: این دولت دنیا را با معیار «الحق لمن غلب » و با نظام ارباب و رعیتی و با تقسیم دنیا به فرمانده و فرمانبر اداره می‌کند، در اجرای سیاست ماکیاولیستی نمره ۲۰ دارد در عرض چند روز به هزار چهره و هزار رنگ می‌افتد. با یک دست شمشیر و با دست دیگر شاخه زیتون به دست می گیرد. در یک لحظه همه ملت ایران را تروریست و محور شرارت و دارای دی ان ای شرارت نام می نهد و در یک لحظه دیگر می گوید من می خواهم به ملت ایران کمک کنم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حالا به خاطر منافع خود به یک دفعه چهره عوض کرده و برای مذاکره التماس می کند، گاه شماره تلفن می دهد و گاهی دولتهای مختلف را واسطه می کند، دولت ژاپن را واسطه می کند اما هنوز پای نخست وزیر ژاپن به ایران نرسیده پتروشیمی ایران را تحریم می کند، با تمام وجود به اصل «هدف وسیله را توجیه می کند» اعتقاد دارد.

وی افزود: آمریکا از سر استیصال به تهمت زنی روی آورده است، انفجار دو کشتی مربوط به ژاپن در دریای عمان قطعاً کار آمریکا و اسرائیل است چون تقارن این حادثه با حضور آبه در ایران با صدای بلند می گوید این جنایت کار ایران نیست؛ این دشمن در تبختر، تکبر و استکبار نمره اول را دارد حالا چطور شده منیت خود را شکسته و به ما التماس مذاکره دارد؟! هر کس تحلیلی می کند ولی علت واقعی یک چیز است و دومی ندارد و آن عبارت از ایجاد شکاف در صف مرصوص امت است.

عاملی گفت: در خصوص پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا توجه به دو نکته ضروری است؛ اول اینکه همه بدانند این یک جنگ روانی برای شکستن وحدت و مقاومت ملت است. آنها در صدد تاثیرگذاری بر فضای داخلی ایران هستند تا در داخل حاکمیت و در داخل ملت حالت دو قطبی ایجاد کنند. دو قطبی شدن ایران آرزوی بزرگ آن ها و منجی آنها از چنگال ایران است، هدف آنها انشقاق داخلی و تقسیم داخل کشور و احزاب داخلی به مخالفان مذاکره و حامیان مذاکره است، واسطه کردن کشورها در این راستاست اما از قضا اسکنجبین صفرا فزود.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: حضرت آقا در ملاقات با نخست وزیر ژاپن چنان عالی صحبت کردند که معاندین هم قانع شدند که مذاکره تحت فشار، سم مهلک است.

وی افزود: دوم اینکه بدترین، خطرناک ترین و سمی ترین مذاکره جایی است که دشمن با یک دست پیشنهاد مذاکره می‌دهد و در دست دیگر شمشیر و فشار حداکثری را بالای سر ما قرار می دهد. مذاکره در سایه فشار حداکثری باج دادن است؛ تهدید است نه مذاکره.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اگر در برابر فشار حداکثری حاضر به مذاکره شویم نشانه ضعف فوق العاده است. آن ها تا متوجه ضعف بشوند صد در صد شروط وحشتناک می گذارند. مثل آفتاب روشن است که اگر امروز ایران مذاکره زیر شمشیر را بپذیرد فردای آن روز، هنوز مذاکره شروع نشده پمپئو با اهانت به ما قطعاً و فورا خواهد گفت بدون خلع سلاح موشکی مذاکره ای در کار نیست.

وی گفت: درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری فوق العاده است، حضرت آقا فرمودند هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است، اگر آن ها احساس انفعال بکنند فاتحه کشور خوانده شده است، مذاکره زمانی نافع است که آنها با احترام کامل به ایران و با برداشتن تمام فشارها و تهدیدها پای مذاکره بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: ما در برابر این جنگ روانی می‌گوییم اگر مقام معظم رهبری احتمال بدهند که رفاه و نجات ملت و کشور در مذاکره است، نه نمی گویند. آنچه آنها پیشنهاد می‌کنند، مذاکره نیست باج‌خواهی است؛ زدن بال و پر است؛ خلع سلاح است؛ کدام ایرانی راضی است ما در حالی که در محاصره پایگاه‌های آمریکایی و در محاصره خبیث ترین دشمنان مثل اسرائیل و عربستان قرار گرفته ایم خود را خلع سلاح کنیم؟ آیا آنها که در طول تاریخ خود را خلع سلاح کردند نجات یافتند یا خلع سلاح اول گرفتاری آنها بود؟!

وی گفت: ما قصد مذاکره داشتیم که پای برجام مانده ایم چرا آن را به هم زدید؟ ما شتر آبرسانی نیستیم که هر روز پای مذاکره بیاییم فردا آن را به هم بزنید. از این معلوم می شود که آن ها قصد فراتر از برجام دارند و آن ابتر کردن ایران است. برجام فقط مربوط به تسلیحات هسته ای است و مشکل هسته ای با برجام حل شده است. اگر در ایران رژیمی هم سر کار بیاید که مطابق میل آنها باشد صد در صد باز ایران را خلع سلاح می کنند سپس فردای آن روز حمله شروع و ایران تجزیه میشود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اخیرا در اقدامی بسیار جالب یک ورزشکار از کشور آذربایجان به نام المار نور علی اف که در قالب تیم ملی کشور اوکراین کشتی می گیرد، افتخار بزرگی برای ما آذری های جهان درست کرد و سر ما را به عرش رساند.

عاملی افزود: این ورزشکار بعد از پیروزی در مسابقه بین المللی کشتی و احراز مدال طلا با پیراهن منقوش به تصویر مقام معظم رهبری و نوشته لبیک یا خمینی به بالای سکو رفت. تا حال چنین اتفاقی برای هیچ رهبری در دنیا رخ نداده است. من از مجموعه های ورزشی آذری آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان می خواهم به نحو شایسته از این ورزشکار آذری تجلیل کنند و از اقدام بسیار شایسته سازمان بسیج ورزشکاران کشور که تصمیم به تجلیل از این ورزشکار گرفته، صمیمانه تشکر می کنم.

انتهای پیام/