رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اردبیل گفت: «طرح مرمتی سراهای زنجیرلو و برنج‌ فروشان بازار تاریخی اردبیل تهیه و در شورای فنی استان به تصویب رسید»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور ، محمدرضا شایقی در بازدید از سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: طرح مرمتی بازار اردبیل تهیه و آماده شده و در مرحله تصویب است تا بعد از تصویب وارد فاز عملیاتی شود.

وی بیان کرد: پس از تصویب عملیات مرمت از سرای زنجیرلوی بازار تاریخی با آواربرداری آغاز و بازسازی می‌شود و پس از این عملیات شاهد مرمت و احیای سرای برنج‌فروشان خواهیم بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل افزود: طرح مرمتی بازار اردبیل توسط دانشگاه محقق اردبیلی تهیه و در شورای فنی اردبیل تصویب شده تا پس از تصویب در وزارتخانه احکام مرمتی صادر شود که هفته جاری شاهد این امر خواهیم بود.

شایقی عنوان کرد:‌ عملیات مرمت و حفاظت و احیا در سرای برنج‌فروشان و زنجیرلو هفته جاری توسط مالکان آغاز می‌شود تا به صورت عین به عین شاهد مرمت و بازسازی این سراها باشیم.

وی گفت: هر دو سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان جزو عرصه تاریخی بازار اردبیل بوده که در سال‌های قبل از بین رفته و جزو سیمای بد منظر شهری شده بود که با ورود استاندار و میراث فرهنگی موانع و مشکلات حفاظت و مرمت در این سراها مرتفع شد.