امروز در کیلومتر ۲۴ محور ارتباطی کوهستانی خلخال به اسالم خودروی سمند با چهار سرنشین به دره‌های اطراف جاده سقوط کرد و دونفر جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، بامداد امروز در کیلومتر ۲۴ محور ارتباطی کوهستانی خلخال به اسالم یک دستگاه خودروی سواری سمند با چهار سرنشین به دره‌های اطراف جاده سقوط کرد و با وجود تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر مستقر در راهدارخانه الماس، ۲ نفر از چهار مصدوم این حادثه  پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی خلخال فوت کردند.

رئیس پلیس راه خلخال – زنجان در گفت و گو با ایرنا درباره علت این حادثه تلخ گفته است: ۵۰ درصد از علت وقوع این حادثه تخطی راننده از سرعت مطمئنه بر روی جاده یخ زده و لغزنده بوده و ۵۰ درصد آن نیز خطای راه و فقدان گاردریل و حفاظ و امکانات ایمنی راه است.

به گفته سرهنگ نجات حمزه،بارها به فقدان ایمنی راه‌های کوهستانی خلخال از جمله راه ارتباطی خلخال – اسالم و ضرورت نصب گاردریل و حفاظ در کنار پرتگاه‌ها و دره‌های این راه برای ایمنی جان مسافرین به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هشدار داده شده است.

معمولا در واکاوی علل تصادفات جاده‌ای سه عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده هر کدام سهمی را به خود اختصاص می‌دهند و  تا آنجا که به استان اردبیل مربوط است تلاشهای بی وقفه، جهت کم کردن فاصله زیرساخت‌های جاده ای این استان محروم با آنچه که مطلوب خوانده می شود، همچنان ادامه دارد.

طبق گفته سرهنگ صفوی،۴۲ نقطه حادثه خیز در استان اردبیل وجود دارد که اقدامات اولیه برای آشکارسازی و ایمن‌سازی آن انجام شده است که از این تعداد ۲۰ نقطه نیازمند اصلاح هندسی است و از این تعداد ۱۳ نقطه اصلاح و مابقی هم آشکارسازی شده است.

هرچند نباید نقش جاده و وسیله نقلیه را در بروز تصادفات نباید نادیده گرفت با این حال عامل انسانی درجلوگیری از تصادفات و پیامدهای تلخ آن نقش غیرقابل انکاری دارد.

طبق آمارها اغلب افرادی که براثر تصادفات جاده ای استان اردبیل جان خود را از دست می دهندبین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند و البته سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ وسایل نقلیه یکی از مهمترین علت های تصادفات  جاده ای در اردبیل اعلام می شود.

افزایش تعداد خودرو در مسیرهای ارتباطی استان اردبیل، فرسودگی خودروها و وضعیت جاده‌ها و رانندگان جدیدالورود از دیگر عوامل تصادفات جاده ای در استان اردبیل است.

تصادفات منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل دربازه زمانی ۸ ماه و ۲۷ روز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  هفت درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/