رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال از برگزاری مسابقات ملی تیر و کمان سنتی جام آرش به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، محمدرضا شایقی از برگزاری مسابقات ملی تیر و کمان سنتی جام آرش به میزبانی شهرستان خلخال خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در راستای اجرای برنامه های طرح ملی زمستان بیدار پنجشنبه ۱۱ بهمن در ورزشگاه تختی خلخال برگزار خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات تیر و کمان سنتی با رقابت ۴۰ نفر از ورزشکاران عضو تیم ملی تیر و کمان کشور با لباس های بومی محلی و سنتی از اقوام مختلف ، برنامه های متنوعی دیگری برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به احترام و حفظ حرمت ایام فاطمیه اجرای موسیقی از این جشنواره حذف و برگزاری مسابقات زیباترین لباس های سنتی در بین شرکت کنندگان، مسابقه ساخت آدم برفی ، اجرای مسابقه عکاسی با موضوع جاذبه های گردشگری زمستانی منطقه و زمستان بیدار و اجرای برنامه های ورزشی بومی – محلی از جمله برنامه های پیش بینی شده می باشد.
شایقی  گفت: امسال اجرای ۱۰ جشنواره برای زمستان پیش بینی شده که این جشنواره چهارمین جشنواره پس از جشنواره های شب یلدا ، زمستان بیدار منطقه طهرستان و آیین های بومی و محلی با حضور هنرمندانی از چهار استان کشور است.


وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی با محوریت شهرداری و میراث فرهنگی در اجرای این برنامه ها مشارکت دارند.