نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: مصرف انرژي در ايران بيش از 4 برابر ميانگين دنياست.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور  محمد فیضی در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده شده که برای حفظ محیط زیست، دست از منابع فسیلی بکشند و ای ندر حالی است که مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر میانگین دنیاست.

وی گفت: تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۸۰ درصد انرژی جهان از انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود و کشور ما باید تلاش کند در برنامه ریزی های خود با استفاده از مراکز تحقیقاتی و علمی، در این مسیر مهم قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سیاست های مقام معظم رهبری همه این موارد پیش بینی شده و باید تا پایان برنامه ششم مصرف انرژی ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی ۳۲ درصداز فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد تا برای آیندگان برنامه ریزی و هزینه شود.

فیضی اضافه کرد: مجلس اجازه داده ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هایی که از بین می رود، برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اوایل شروع این دوره مجلس اتفاقی که افتاد و بنده به عنوان نماینده موافق صحبت کردم، دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آنها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی “ساتبا”  منتقل شد.

انتهای پیام/