روابط عمومی استانداری اردبیل اعلام کرد که در جلسه هیات دولت، مصوبه انتزاع روستای عمارت از اردبیل اصلاح شد و این روستا همچنان جزو شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،روابط عمومی استانداری اردبیل اعلام کرد که در جلسه امروز هیات دولت، مصوبه انتزاع روستای عمارت از اردبیل اصلاح شد و این روستا همچنان جزو شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل باقی خواهد ماند.

در روزهای گذشته انتزاع چند روستای اردبیل براساس مصوبه دولت، انتقادات تند امام جمعه اردبیل را به همراه داشت.

آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه دستکاری در تقسیم بندی جغرافیایی استان‌ها بسیار خطرناک است اظهار کرد: متأسفانه هیئت دولت در میان همه استان‌ها بی مهابا به استان ما این اجحاف را روا کرده و در یک خط مستقیم مرزی بین دو استان در یک نقطه با ایجاد نیم دایره، چندین روستا با سد بزرگ عمارت را از استان ما برداشته و به استانی دیگر هدیه داده است در حالی که با هزاران لابیگری یک وجب استان دیگر را به ما نمی‌دهند.

نمایند ولی فقیه در استان تصریح کرد: ما چند هفته پیش اعتراض کردیم، به جایی نرسید، استاندار به وزیر کشور نامه نوشت، به جایی نرسید، به نظر می‌رسد می‌خواهند این اجحاف عظیم را مشمول مرور زمان قرار بدهند؛ از این رو ما تصمیم گرفتیم دولت را متوجه این اشتباه بزرگ کنیم و حق استان مخصوصا حق شهرستان‌های گرمی و پارس آباد را احیا کنیم.

خطیب جمعه اردبیل افزود: به همین جهت اعلام می‌کنم اگر هیئت دولت در اسرع وقت این خبط فاحش را جبران نکند، من با همت و همراهی جوان‌ها درب استانداری را می‌بندیم و آقای استاندار را به استراحت می‌فرستیم.

وی اظهار کرد: من اول تصمیم داشتم به خاطر این افتضاح استعفا بدهم اما دیدم استعفا، حرکت انفعالی در برابر بی تدبیری و فرار از احیا و استیفا حق است؛ به همین جهت تصمیم گرفتیم آن مسئول خطاکاری که این اشتباه را کرده را وادار به استعفا کنیم.

پس از این انتقادات، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل اظهار کرد: طی اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵، روستای عمارت به تابعیت شهر هوراند از توابع شهرستان اهر درآمده بود که بلافاصله و با اعتراض مقامات استان موضوع پیگیری و درخواست اصلاح گردید.

وی ااظهار کرد: پس از تصویب این درخواست در کمیته دفاعی سیاسی دولت، تا دو هفته آتی موضوع در هیئت دولت طرح و نسبت به اصلاح مصوبه اقدام خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی از این بابت نیست.

انتهای پیام/