امام جمعه اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های مهم زمان ما توجه ویژه به کسانی است که سفره‌های ملت ما با دست آنها آباد می‌شود و انتظار داریم مطالبات گندمکاران هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

  به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  نماز جمعه این هفته (۰۴ شهریور ماه ۱۴۰۱) در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  اردبیل با انتقاد از عدم پرداخت وجه کشاورزان توسط دولت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم زمان ما توجه ویژه به کسانی است که سفره‌های ملت ما با دست آنها آباد می‌شود؛ تولیدکننده و مصرف‌کننده نباید به یک چشم نگاه شوند.

وی افزود: جای بسی تاسف است که کشاورزان عزیز ما که اصلی‌ترین غذای ملت، یعنی گندم را کاشته و به دولت تحویل دادند، بیش از ۴۰ روز است که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند در حالی که بسیاری از آنها زندگی شکننده دارند و روی این پول، حساب باز کرده‌اند.

انتظار دارید که در سال‌های آتی کشاورزان ما به کشت محصولات استراتژیک ترغیب شوند؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: : آیا شما انتظار دارید که در سال‌های آتی کشاورزان ما به کشت محصولات استراتژیک ترغیب شوند؟ الان به جرات می‌توان گفت که فقط کشاورزانی گندم می‌کارند که به علت دیمی بودن زمین، مجبور به کاشت گندم هستند و کسی از آنها از سر اختیار سراغ گندم نمی‌رود.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت تشریح کرد: اوایل شهریور یعنی هفته دولت برای ما خاطره بسیار تلخی دارد، ما در یک اقدام تروریستی وحشتناک، رئیس جمهور و نخست وزیر خود را که هر دو از شخصیت‌های بسیار استثنایی و ثروت بزرگ ملت بودند از دست دادیم و حالا آمریکا و دولت‌های اروپایی حاضر به درج اسم آن مجموعه تروریستی، در لیست تروریست‌ها نیستند و بلکه در پارلمان‌های خود از آنها استقبال می‌کنند و شخصیت‌های آمریکایی و اروپایی هر از چند گاهی در کنفرانس‌های مشمئزکننده آنها شرکت، سخنرانی و پول می‌گیرند.

 آیت‌الله عاملی ادامه داد: اما سپاه معظم ما را که ریشه تروریسم را در منطقه خشکاند، در لیست تحریم قرار داده‌اند و منافقین را از لیست تروریسم حذف کردند.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: اگر ایران، رئیس جمهور و نخست وزیری کشور را ترور می‌کرد اروپا و آمریکا و امپراطوری رسانه‌ای آنها، طوفان به پا می‌کردند. آن تروریست‌های روسیاه ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را در ایران ترور کردند که در میان آنها ۲ رئیس قوه، ده‌ها وزیر، نماینده و ائمه جمعه‌ها و تمامی اقشار جامعه به چشم می‌خورد.

خدمات ارزنده دولت به مردم اطلاع‌رسانی شود

وی ادامه داد: هفته دولت مناسبت خوبی است که کارهای مثبت و خدمات ارزنده و بزرگ دولت‌ها به ملت بزرگ بیان شود. دشمن با تمام توان سعی دارد که دولت‌های ما را ناکارآمد نشان دهد؛ در کنار خرابی‌هایی که نه به صورت سیستمی بلکه توسط انسان‌های آلوده و مدیران سفارشی انجام می‌شود هزاران هزار کارهای خوب نیز در هر دوره صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: اداره کشور در شرایط تحریم، کار آسانی نیست، اما با خرد جمعی و کار جمعی، کشور در برابر حمله سنگین اقتصادی دشمن سرپا ایستاده و آرزوهای نامیمون دشمن را به حسرت‌ها و داغ‌های بزرگ در قلب دشمن تبدیل کرده است.

ضرورت همراهی مردم با حاکمان

وی اضافه کرد:دولت آقای رئیسی نیز که در شرایط سختی اداره کشور را تحویل گرفته با تمام توان کشور را مدیریت کرده و در صدد باز کردن گره‌های بزرگ اقتصادی کشور است؛ ما این تلاش‌ها را ارج می‌نهیم و از ملت بزرگ می‌خواهیم توجه کنند که هیچ دولتی بدون همکاری و همراهی مردم به ساحل امن نمی‌رسد.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: ما در این برهه تاریخی باید با احساس جمعی و با نیت اداء دین به کشور عزیز و خون مقدس شهداء، با تمام توان به دولتمردان کمک کنیم تا در دنیایی که سرعت تحولات، تمام معادلات را به هم می‌زند، کشور ما در چینش ملت‌ها و کشورها در جایگاه مناسب خود قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: توجه شود که سیره مبارک مقام معظم رهبری دفاع از کارآمدی دولت‌هاست هر سخنی که امید ملت ما را نسبت به آینده از بین ببرد، به منزله گرفتن تمام ثروت ملت است همچنان که در دعای کمیل می‌خوانیم ارحم من راس ماله الرجاء.

جواب ایران به پیشنهاد جدید اروپا منطقی است

امام جمعه اردبیل به تحلیل روند مذاکرات پرداخت و اضافه کرد: مسئول سیاست خارجی اروپا و دبیرکل سازمان ملل، جواب ایران به پیشنهاد جدید اروپا در مذاکرات هسته‌ای را معقول و منطقی دانستند؛ این نشان می‌دهد که در ارتباط ایران، آمریکا و اروپا، مقصر اصلی خود آمریکا و اروپاست و ایران همیشه منطقی حرف زده است.

وی بیان کرد: معقول بودن جواب ایران در برابر طرح اروپا، به این معنا است که ایران بسیار تنازل کرده و قصد جدی برای حل مشکلات فی مابین را دارد، آمریکا اگر مطالبات بیشتری بخواهد، معنای آن این است که می‌خواهد ما را بَرده و ایران را دوباره تبدیل به ولایت ۵۱ آمریکا تبدیل کند، همچنان که در زمان شاه، اسم ایران را ایالت پنجاه و یکم آمریکا گذاشته بودند. کدام سیاستمدار عاقلی راضی است که ملت ما بَرده آمریکا و کشور ما ایالتی از ایالات آمریکا شود؟

این حرف درستی نیست که گفته شود ایران با دنیا قهر کرده و باید با آن آشتی کند.

آیت‌الله عاملی گفت: در اینجا یک سوال در ذهن تمام ملت ما مطرح می‌شود که چرا عده‌ای در داخل کشور که آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند و می‌گویند شاه‌کلید دست آمریکاست، ایران را متهم می‌کنند که با دنیا قطع رابطه کرده است؟ اگر شما دنیا را مساوی با آمریکا و اروپا که خود را جامعه جهانی می‌دانند می‌دانید، بسم الله، ایران نهایت تنازل را کرده است؛ این حرف درستی نیست که گفته شود ایران با دنیا قهر کرده و باید با دنیا آشتی کند.

 آمریکا و اروپا روحیه فزون‌خواهی و تفرعن دارند

وی افزود: ایران فقط با اسرائیل رابطه ندارد و ممکن نیست داشته باشد چون یک رژیم جعلی است، ایران به همه دولت‌ها دست دوستی دراز کرده، اما آمریکا و اروپا روحیه فزون‌خواهی و تفرعن دارند و خود را در جایگاهی می‌دانند که فقط آنها می‌توانند برای دنیا تصمیم بگیرند.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به برخی موضع گیری‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ابراز کرد: در گذشته یک مسئول بلندپایه آمریکایی گفت «دنیا مثل یک قطار می‌ماند و ما هستیم که باید مشخص کنیم که این قطار کجا برود» و در حمله به عراق که بدون اجازه شورای امنیت بود، وقتی به آمریکا گفتند چرا از شورای امنیت اجازه نمی‌گیرید؟ گفتند ما حوصله یک بازی موش و گربه را نداریم؛ یعنی به تمام اعضای سازمان ملل اهانت کردند. این روحیه خطرناک، گاهی کافی است که کل دنیا را در جنگ جهانی فرو ببرد.

وی بیان داشت: این هفته، نامزد نخست وزیری انگلستان با صراحت اظهار داشت که اگر من نخست وزیر شوم، ممکن است علیه روسیه از بمب اتمی استفاده کنم! در موضوع برجام هم با تفرعن، یک طرفه خارج شدند و قیافه ترامپ در ابطال قرارداد برجام هنوز از یاد ما نرفته است.

مشکل هسته‌ای ایران، فنی نیست بلکه سیاسی است

آیت‌الله عاملی اظهار داشت: نخست وزیر اسبق انگلستان با صراحت گفت «اگر ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد تمام مشکلات هسته‌ای ایران را حل می‌کنیم و تمام تحریم‌ها را بر می داریم» از این حرف معلوم می‌شود که مشکل هسته‌ای ایران، فنی نیست بلکه سیاسی است در سال ۱۳۹۴ وزیرخارجه بریتانیا اظهار کرد ایران را بر اساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم. ایران حامی تروریسم و کشوری سرکش است!

وی با تشریح چهارچوب‌های فکری مرعوبان آمریکا بیان کرد: از سیاست مدارانی که عشق خاص به آمریکا دارند سوال دومی هم داریم و آن اینکه دولت‌هایی که خود را دربست در اختیار آمریکا قرار دادند، چرا پیشرفت نکردند؟ دولت شاه یکی از آنها بود و دولت حسنی مبارک یکی دیگر از آنهاست. آمریکا مصر را چنان بدبخت کرد که هیچ راهی برای نجات ندارد و عمداً این کشور را در قرض خارجی فرو بردند تا حریت این کشور همسایه اسرائیل را بگیرند تا نتواند تکان بخورد.

امام جمعه اردبیل تشریح کرد: مصر جزو مقروض‌ترین کشور های جهان است. میلیاردها دلار قرض خارجی دارد و به همین جهت سیسی رییس جمهور مصر، مجبور شد فوراً رئیس بانک مرکزی مصر را برکنار کند.

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: رمز بزرگ موفقیت یک ملت اکتفاء ذاتی، یعنی توانمندی درونی آن ملت است. الان اگر روی برجام توافق شود و تمام پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود، اما دولت برنامه زیربنایی نداشته باشد این پول‌ها دردهای اصلی را درمان نخواهد کرد.

دولتمردان پول نفت را برای زیر ساخت‌های کشور صرف کنند

وی بیان داشت: سکوی بزرگ موفقیت اقتصادی این است که پول نفت برای زیر ساخت‌های کشور صرف شود نه به عمران، سپس درآمد زیر ساخت به عمران و آبادی صرف شود. بسیاری از کشورها نفت و گاز ندارند اما از درآمد زیر ساخت‌ها بهترین عمران و آبادی را برای کشور خود فراهم کرده‌اند.

امام جمعه اردبیل گفت: حالا در آستانه آزاد شدن ثروت بلوکه شده ایران، دوباره این خطر و این اشتباه ما را تهدید می‌کند؛ هر ایرانی باید در این خصوص حساس باشد و دولت و مجلس باید این نگرانی را عملا ارج نهند.

رسیدگی به امورات مردم اولویت کاری مسئولان باشد/از عنایات استاندار اردبیل در تخصیص اعتبارات برای توسعه شهر اصلاندوز قدردانی می کنم

حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و روز کارمند به بیان ویژگی های کارمندان مطلوب نظام اسلامی پرداخت و اظهارکرد: کارمندان در نظام اسلامی ظرفیت‌های شاخصی را دارا هستند و اصولاً تدابیر مدیران ما بر مبنای نظرات کارشناسی و تخصصی کارمندان شکل می‌گیرد و لذا در جهت دهی تصمیم گیری‌ها نقش پر رنگی دارند.

وی افزود: آراسته بودن کارمندان در نظام اسلامی به فضیلت‌های اخلاقیِ مورد تاکید اسلام آن‌ها را به شخصیت‌های مطلوب در افکار عمومی تبدیل خواهد کرد گشاده رویی، حسن خلق با ارباب رجوع و مردم، انگیزه در راستای تسریع در مطالبات مردم، حفظ کرامت مردم، روحیه انقلابی و… مجموعه مواردی هستند که مردم از کارمندان متوقع هستند.

وی گفت: کارمندان عزیز دقت کافی داشته باشند که حتی اگر روندهای اداری مانع حل سریع خواسته‌های مردم بودند حداقل با رفتاری نیک می‌شود مانع آزردگی خاطر آنان شد، مردم ولی نعمت همه ما هستند بنابراین رسیدگی به امور مردم باید بر هر کاری اولویت داشته باشد.

جعفرزاده با تشریح روند مذاکرات گفت: ایران همیشه کشوری بوده است که در مسیر وفای به عهد حرکت نموده و در عین حالی که از اقتدار و صلابت برخوردار است نسبت به رعایت قواعد بین المللی نیز اهتمام دارد.تمام جهان شاهد بودند که در ماجرای برجام آمریکا بود که با بی شرمی و وقاحت از برجام خارج شد اما باز هم به خودشان ثابت شد که هیمنه و عظمت ایران بسیار فراتر از حد تصور بد خواهان می‌باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از سفر سید حامد عاملی استاندار اردبیل به شهرستان اصلاندوز بااشاره به بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت از عنایات استاندار اردبیل در تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی و بهسازی معابر سطح شهر تقدیر و تشکرکرد. جعفرزاده اظهار امیدواری کرد که با تزریق بیش از ۸ میلیارد تومان برای این امر مهم شاهد توسعه و آبادانی شهر اصلاندوز باشیم.

دولت احیای اعتماد به نظام و انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد

حجت الاسلام والمسلمین جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: تقوا برای انسانها بزرگترین وسیله در جهت زندگی هوشمندانه معنوی است.
وی افزود: همان گونه که تمامی کارها و فعالیت‌های امروزه دنیوی بر پایه هوشمندی بنا شده شده است، باید زندگی انسان هم معنوی هوشمندانه باشد تا به رستگاری و سعادت برسد.

وی در ادامه از حضور ارزشمند حضرت آیت الله سید حسن عاملی(زید عزه) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم “روز بیله سوار” و اولین جشنواره فرهنگی هنری مرزداران که به مناسبت سوم شهریور سالروز شهادت عده‌ای از مرزداران غیور کشورمان در سال ۱۳۲۰ برگزار گردیده بود تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم با حضور پرشور خود این روز را روز به یادماندنی و حماسه ساز در نقطه صفر مرزی به یادگار گذاشتند.

وی در ادامه از زحمات کلیه دست اندرکاران مراسم “روز بیله سوار” به‌ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرماندار، شورا و شهردار، اعضای شورای تامین، صدا و سیما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیله سوار تشکر کردو گفت: مدیرکل ارشاداسلامی قول مساعد دادند تا دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مرزداران که بصورت کشوری برگزار میگردد، در بیله سوار مستقر گردد.

عزیزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند از حضور استاندار انقلابی و جهادی استان در دومین روز از آغاز هفته دولت در شهرستان و افتتاح ۲۲طرح عمرانی، آموزشی و … تقدیر و تشکر کرد خواستار حل مشکلات مربوط به بحث زمین های خالصه دولتی و آب مزروعی و آب شرب روستایی شد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: پیشنهاد ما برای پایان دادن همیشگی به مشکل مربوط به آب مغان این است که به ماده۲۳برود و از ردیف ملی به این مورد بودجه کافی اختصاص یابد.

امام جمعه بیله سوار در پایان با اشاره به توصیه های حکیمانه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت افزود: دولت مردان ما باید احیای اعتماد مجدد مردم به دولت را در دستور جدی کارهای خود قرار دهند و بحث مبارزه با فساد و رانت خواری را به‌صورت کاملا انقلابی اقدام نمایند.

ناکارآمدی دولت‌های قبلی ساختار حکمرانی در سطح مرکز وپایتخت کشور انگیزه خدمت را کاسته بود

حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین شهر به عظمت حضرت زینب در مجلس یزید اشاره و اظهارکرد: از شاهکار حضرت زینب کبری سلام الله اغاز برایت استهلال از مجلس یزید هست بصیرت زینبی مثال زدنی هست وجهاد تبیین زینبی در واقع تشخیص زود وبه هنگام بسوی حق با خطبه‌های اتشین مجلس یزید را رسوا نمود.

باوقار از اقدامات مهم دولت سیزدهم از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزود: ناکارآمدی دولت‌های قبلی ساختار حکمرانی در سطح مرکز وپایتخت کشور انگیزه خدمت را کاسته بود با ورود دولت ایت الله سید ابراهیم رئیسی با سفر ۳۱مورد استانی در طول یکسال گذشته و حضور در محلات وشهرها وروستاهای کشور وبازدید و بررسی و مشکلات مردم و مراکز اقتصادی وصنعتی باعث امیدواری مردم عزیز شده است مرتبط نکردن دیپلماسی با موضوع برجام یکی از کارهای ارزشمند دولت سیزدهم می‌باشد  ضرورت تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی ومردمی، بازسازی انقلابی ،فسادستیزی وانسجام اقتدار، ایجاد تحول با قانونگرایی وانضباط مال وجلوگیری از تعارض منافع ملی و فرهنگ سازی وسیاست خارجی دولت رییسی عملکرد مثبتی در سطح جامه دارد.

 باوقار در پایان خطبه‌های نماز جمعه از نارضایتی مردم در تهیه برخی اقلام دارویی کمیاب مسوولین استان وشهرستانی را جهت رفع این موانع و نظارت بر داروخانه‌ها وتهیه اقلام ضروری دارویی خواستار شد.

مسوولان ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار دهند/ آب کشاورزی با جدیت و به طورصحیح مدیریت شود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) برگزارشد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهارکرد: مسوولان باید سبک زندگی مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار داده و ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که امام (ره) به ما یاد داد فرهنگ ساده زیستی و دوری از اشرافیگری بود ومسوولان بایستی ساده زیستی امام خمینی (ره) را الگوی زندگی خود قرار دهند و با ساده زیستی و مدیریت جهادی در راستای حل مشکلات امروز تلاش کنند.

 وی گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دولت مطلوب اسلامی، ساده زیستی مسوولان است وهرچند ساده زیستی برای تمام افراد جامعه ارزش محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین اثرات ساده زیستی مسوولان، ترویج فرهنگ قناعت، ساده زیستی و دوری از تجمّلات در جامعه است.

بنابی گفت: مسوولین در نظام اسلامی وظایف سنگینی به عهده دارند و باید زندگی خود را با غالب افراد جامعه هماهنگ کنند، نه اینکه در زندگی شخصی به دنبال بهترین و لوکس‌ترین وسایل باشند.

امام جمعه پارس آباد خطاب به مسوولان گفت: مسوولان وظیفه دارند به تشریح دستاوردی انقلاب بپردازند و مجاهدانه و با خلوص نیت برای حل مشکلات و رفع معظلات مردم قدم بردارد.

امام جمعه جمعه پارس آباد به  خصوصیات فرد متقی پرداخت و گفت : رعایت تقوا در خانواده برای زوجین یک وظیفه شرعی و واجب است و فرد متقی در خانواده همیشه وفادار به عهد و امانتداری و صادق در خانواده است.

باقری بنابی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی گفت : اگر در سیستم بانکداری تحول ایجاد شود مشکلات مردم حل خواهد شد و از مسوولان و روسای بانک‌های می‌خواهم در ضمانت بانکی حداقل را رعایت و از اختیارات خود برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

امام جمعه پارس آباد گفت: از مدیریت آب استان و شهرستان درخواست دارم آب کشاورزی را بطور صحیح و دقیق و بطور جدی مدیریت کنند، که بیشتر کشاورزان شرق پارس آباد از کمبود آب کشاورزی رنج می‌برند.

ضعف وتعلل مدیران کل و عدم مدیریت آنان محرومیت وضعف منطقه را به دنبال داشته است

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر باتبریک هفته دولت وتقدیر از خدمات انجام شده در شهرستان خلخال اشاره و اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان، ضعف مدیران کل و تعلل آنان در مدیریت برای خدمات رسانی است و اکنون ضعف منطقه و محرومیت شهرستان از این امر ناشی شده است.

وی افزود: به خاطر تصمیم غلط، اشتباه و بعضا مغرضانه و کارشناسی نشده، اهداف انقلاب، مردم و ملت فدای فرصت طلبان شده است.

وی گفت: بعد از یکسال از گذشت از عمردولت هنوز تکلیف بعضی از مدیران در شهرستان مشخص نیست و نمی‌دانندکه آیا می‌مانند ویا می‌روند و در استان نیز مدیران کل بر همین روال هستند که از استاندار اردبیل خواستار ورود جدی به این امر و تعیین تکلیف مدیران هستم.

اسدی با اشاره به گذشت مدتی از عمر دولت گفت: هنوزدر فرمانداری خلخال از معاونت سیاسی خبری نیست وامورات این پست همچنان بر زمین مانده است و این امر مورد پسند مردم نیست.

وی ضمن انتقاد از مدیرکل اموزش وپرورش استان اردبیل گفت: متاسفانه قول‌های داده شده از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش ومدیرکل وقت در شهرستان عملی نشده ومردم از این نوع اقدامات سخن محور و فاقد عمل انتقاد داشته و ناراضی هستند.

انتهای پیام/