رئیس دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مطالبه گری حلقه مفقوده جامعه امروز است گفت: اگر در جامعه نقد و انتقاد نباشد جامعه به پایداری نخواهد رسید.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان اردبیل در مراسم روز خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد با اشاره به اهمیت رسانه در جامعه اظهار کرد: اگر چرخه آزاد اطلاعات در جامعه اتفاق نیفتد رستگاری جامعه محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه مطالبه گری حلقه مفقوده جامعه امروز است گفت: اگر در جامعه نقد و انتقاد نباشد جامعه به پایداری نخواهد رسید.
عتباتی به تعامل دستگاه قضا با رسانه های استان اشاره کرد و افزود: رسانه چشم بینای جامعه است و دستگاه قضا ثمرات زیادی از تعامل با رسانه ها دیده است.
رییس دادگستری استان با بیان اینکه حرکت رسانه ها باید بر مدار قانون باشد گفت: رسانه ها باید توجه داشته باشند که نقد با توهین و افترا و نشر اکاذیب متفاوت است.
عتباتی به نقش رسانه در آگاهی بخشی افراد در خصوص موضوعات حقوقی اشاره کرد و افزود: اهالی رسانه باید از تمام ظرفیت رسانه استفاده کنند.
وی رسالت خبرنگاران را رسالت پیامبرگونه عنوان کرد و گفت: این رسالت باید از سوی اصحاب رسانه حفظ شود.
عتباتی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: اصحاب قلم باید برای حضور حداکثری مردم درانتخابات تلاش کنند.
وی با تشریح وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه باید وظایف ذاتی نهادها و اشخاص از جمله نمایندگان مجلس، شورای های شهر و…، را به مردم اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/