معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداراردبیل گفت: فاز اول مجموعه موزه دفاع مقدس، همزمان با بزرگداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ماه بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهروز ندایی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در این مرکز فرهنگی دست نوشته ها ، وصیت نامه شهدا ، آثار و وسایل شهدا ، آزادگان و جانبازان و تصاویر شهدای استان در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت گفت:در چنین روزهایی باید برنامه هایی برای آشنایی نسل جوان با آموزه های دوران دفاع مقدس اجرا شود .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به جنگ فرهنگی دشمن علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید با استفاده از الگوهای فرهنگی و معرفی تاریخ درخشان نظام و انقلاب به نسل جوان قشر مولد جامعه را در برابر آسیب های دشمنان بیمه کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل هم در این جلسه بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۴٫۵ هکتار و زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ، ۲ سالن مجزا ، کتابخانه ، گالری ثابت و بخش روایت گری و سایت اداری منحصر بفرد ساخته شده است .

وی افزود: ساخت این مجموعه فرهنگی از سال ۹۵ با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آغاز و انشعابات گاز ، برق ، آب و گاز آن با همکاری دستگاه های مربوطه تامین شده است.

علی واحد اضافه کرد: احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نمودی از دستاوردهای عظیم هشت سال دفاع مقدس خواهد بود که سبب می‌شود ما همیشه به یاد فداکاری این دوران باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به برنامه های سالروز گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر افزود: ستاد بزرگداشت آزادی خرمشهر تشکیل شده و برنامه های متعددی در این روز اجرا می شود.