انتخاب اسم برای فرزند از آن لحظات شیرین اما بعضا دشواری است که هر پدر و مادری آن را تجربه میکند. 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، انتخاب اسم برای فرزند از آن لحظات شیرین اما بعضا دشواری است که هر پدر و مادری آن را تجربه می‎کند؛ برخی‌ها بسیار پیش از آنکه بچه‌دار شوند یا حتی ازدواج کنند، نام‌هایی را برای کودک‌آینده‌شان انتخاب می‌کنند؛ حتما چنین جمله‌ای را شنیده‌اید: «اگر روزی بچه‌دار شوم،  اسمش را می‌گذارم…… .» این نام‌ها گاه اسم هنرمندی است که شیفته‌اش شده ایم، گاه نام یک شخصیت مهم و بعضی وقت ها هم اسم بهترین کسی که دوستش داریم .

گاهی هم اسم نوزاد توسط بزرگان خانواده انتخاب می‌شود و در این بین بعضا انتظارات والدین طرفین و اعتقاد به اینکه اسامی بزرگان خانواده پدری یا مادری روی فرزندان باشد، شرایط سختی را بوجود می‌آورد؛ اما شرایط هرچه که باشد انتخاب اسم فرزند، یک انتخاب بسیار مهم است که تا آخر عمر با او همراه خواهد بود، پس پدر مادرها تمام تلاششان را می کنند تا نیکوترین اسم را انتخاب کنند.

طبق اعلام مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل امسال در این استان، در میان پسران بالاترین فراوانی به آیهان،  و در دختران به نفس اختصاص دارد.

بعد از آیهان، علیسان، امیرعلی،‌ الوین، آرسان، آراز، ارهان، علی، ارکان و ابوالفضل  پر طرفدارترین اسم های امسال نوزادان پسر در استان اردبیل هستند .

در بین نام نوزادان دختر نیز بعد از نفس، ماهلین، ال آی، جانان، آوا، نورا، آی ائیل، سلین، زهرا و آتیسا نام های محبوبی هستند که در امسال پدر و مادرهای اردبیلی برای اسم فرزندانشان انتخاب کرده اند.

در ۹ ماه امسال ۱۱ هزار و ۸۴۸ مورد ولادت در استان اردبیل ثبت شده است.

(خبر؛مریم اعلمی)

انتهای پیام/