یک متخصص قلب‌ و عروق گفت: سکته‌های قلبی اغلب به درد در قسمت سینه، تهوع، استفراغ و تعریق منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، سیدهاشم سزاوار متخصص قلب و عروق درباره سکته قلبی و راه‌های جلوگیری از عوارض آن اظهار کرد: مهمترین عامل بروز سکته‌های قلبی احساس درد، سنگینی، سوزش،‌ فشار و نشانه‌ای از این قبیل در قسمت میانی قفسه سینه است.

وی ادامه داد: گاهی این درد با پیش‌روی در قسمت سینه به دست‌ها و یا پشت کمر منتقل می‌شود، گاهی حتی شاهد هستیم که افراد در قسمت فک و صورت دچار دردی می‌شوند که از قسمت سینه آغاز شده است.

محبی///

سزاوار بیان کرد: سکته‌های قلبی اغلب علاوه بر بروز درد به‌خصوص در قسمت سینه با علائمی مانند تهوع، استفراغ و تعریق همراه است که می‌تواند احتمال بروز سکته قلبی را در فرد افزایش دهد.

متخصص قلب و عروق تصریح کرد: بنا به گفته برخی از بیماران حدود ۲ روز پیش از بروز سکته قلبی در ناحیه قفسه سینه احساس درد ایجاد می‌شود اما این درد کوتاه مدت بوده و به سرعت رفع می‌شود.

وی افزود: دردهای ناشی از سکته قلبی در قفسه سینه بیش از نیم ساعت طول می‌کشد اما دردهای کوتاه مدت نیز می‌تواند هشداری برای بروز سکته باشد.

سزاوار درباره اهمیت زمان در درمان بیماران سکته قلبی گفت: زمان در درمان بیماران سکته قلبی و مغزی اهمیتی بسیار دارد، بنابراین اگر علائم ذکر شده را در فردی مشاهده کردید به سرعت فرد بیمار را به نزدیک ترین مرکز درمانی را رسانده و یا اورژانس تماس بگیرید.

متخصص قلب و عروق بیان کرد: درمان به موقع مانع از بروز عوارض سکته می‌شود، بنابراین اگر در شرایطی هستید که زمان رسیدن اورژانس طولانی می‌شود و امکان دسترسی به مراکز درمانی را دارید بیمار را به سرعت منتقل کنید.

محبی///

وی تصریح کرد:‌ در صورت مشاهده علائم بالا می‌توانید تا رسیدن نیروهای امدادی با جلوگیری از فعالیت بیمار و همراهی با او به کاهش عوارض سکته قلبی کمک کنید؛ اگر احتمال بروز سکته در فرد بیمار را می‌دهید بهتر است با استفاده از قرص‌های زیرزبانی یا ۳۰۰ میلی‌گرم فرص آسپرین که حدود ۳ قرص آسپرین بچه می‌شود به بیمار بدهید.

سزاوار یادآوری کرد: توجه داشته باشید که علائم بسیاری برای بروز پیش از بروز سکته قلبی ذکر می‌شود، اما علائم نامبرده اصلی‌ترین نشانه‌های بروز سکته قلبی هستند و بهترین راه استفاده از همراهی نیروهای اورژانس است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان