انتظار می‌رود کاندیداهای مجلس اردبیل در کنار تلاش برای نشان دادن شایستگی و لیاقت خودشان، از اظهارنظرهای حاشیه‌ای و احساسی دوری کنند تا روزهای داغ انتخاباتی، زمینه پاشیدن بذر اختلاف و کینه و دشمنی بین نمایندگان آتی استان نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، “هیچ‌کدام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل را در حد ریاست مجلس نمی‌بینم. کاندیداها باید در حد و اندازه خود مدعی باشند”؛ این مطلبی بود که از زبان حسن نوعی اقدم، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد و بازتاب زیادی را نیز داشت.

اظهاراتی که به‌احتمال‌زیاد یک مخاطب داشت؛ علی نیکزاد. چراکه درست چند روز قبل از اظهارات نوعی اقدم، یکی از روزنامه‌های سراسری در مطلبی از نیکزاد، به‌عنوان یکی از مدعیان جدی تصاحب صندلی ریاست مجلس یازدهم یاد کرده بود.

با توجه به این موضوع و صرف‌نظر از اینکه اظهارات نوعی اقدم شاید یک کری و یا شگردی برای تضعیف رقیب انتخاباتی باشد، اما در صورت عدم مدیریت چنین اظهاراتی، می‌تواند در آتی نتایج زیانباری را برای استان در پی داشته باشد.

قطعاً حسن نوعی اقدم در کنار علی نیکزاد و چند تن دیگر، به‌عنوان مدعیان حضور در بهارستان از حوزه انتخابیه اردبیل به شمار می‌روند و انتظار می‌رود برخلاف ادوار گذشته، ایام انتخابات، زمینه اختلافات آتی نمایندگان استان را در پی نداشته باشد.

از سوی دیگر حضور یکی از نمایندگان استان در رأس مجلس و حتی هیئت‌رئیسه و دیگر کرسی‌های بزرگ، اتفاق میمون و مبارکی است که کاندیداهای فعلی و نمایندگان آتی باید ضمن حمایت از چنین تحلیل‌هایی، زمینه چنین اتفاقی در مجلس یازدهم را نیز مهیا کنند.

کما اینکه خود حسن نوعی اقدم به همراه برخی چهره‌های مطرح انتخاباتی همچون منصور حقیقت پور، صدیف بدری، مجید خدابخش و بسیاری از کاندیداهای مطرح استان، نیز با توجه به سبقه کاری و جسارت و کاربلدی در قامت یک نماینده، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای کسب یکی از کرسی‌های بزرگ مجلس دارد که متأسفانه نمایندگان استان در طول ادوار گذشته از این مناصب به دور بوده‌اند.

بر همین اساس انتظار می‌رود کاندیداهای مجلس اردبیل در کنار تلاش برای نشان دادن شایستگی و لیاقت خودشان، از اظهارنظرهای حاشیه‌ای و احساسی دوری کنند تا روزهای داغ انتخاباتی، زمینه پاشیدن بذر اختلاف و کینه و دشمنی بین نمایندگان آتی استان نشود.


چه این دو نفر رأی بیاورند و چه نیاورند، اما نماینده جریان حاضر در انتخابات هستند و اگر شرایط به همین رویه پیش رود، در دوره بعد هم همچنان باید در انتظار جزایر دور از همی با عنوان جعلی مجمع نمایندگان استان باشیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مصطفی محمدی