رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: یکی از طرح‌های اساسی و تحولی که در استان اجرا می‌شود، هتل آموزشی «یونی هتل» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آوراسحاق رسولی در جلسه کارگروه عمران و معماری که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه‌ی گردشگری تمدن آزاد پارس (تگتاپ) در واحد اردبیل برگزار شد، گفت: با توجه به مطالعات اولیه و امکان‌سنجی انجام شده در دو حوزه‌ی سلامت و گردشگری، مسئولیت اجتماعی استان تعریف شده و پروژه‌های دانشگاه بیشتر در راستای این دو حوزه تمرکز دارند.

وی افزود: در دانشگاه فعالیت‌های وسیعی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی انجام می شود و در این خصوص، بحث مسأله‌گرایی و تأثیر دانشگاه در توسعه‌ی استان در نظر گرفته می‌شود و فعالیت‌هایی انجام می‌شود که نقش دانشگاه به طور کامل قابل‌مشاهده و ملموس باشد.

رسولی هتل آموزشی را از طرح‌های برجسته دانشگاه برشمرد و افزود: هدف ما اجرای طرح‌های مستمر می‌باشد که طرح یونی هتل می‌تواند سال‌های متمادی در صنعت گردشگری استان تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص موفقیت این طرح به بعد فیزیکی و بعد آموزشی، محتوایی آن اشاره و تاکید کرد: نحوه‌ی کار در صنعت است که موفقیت آن را تضمین می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: هدف هتل آموزشی رقابت با هتل‌ها نیست  و هدف ما کارهای آموزشی است که تکمیل کننده زنجیره‌ی ارزش صنعت گردشگری است.

مدیرعامل شرکت توسعه‌ی گردشگری تمدن آزاد پارس نیز اظهار کرد: نگاه دانشگاه به گردشگری توجه به موضوعات جدید است که می تواند در توسعه‌ی پایدار این صنعت نقش اساسی داشته باشد.

کیارش کمالی به نقش شرکت تگتاپ اشاره کرد و افزود: یکی از مأموریت‌های شرکت، شناسایی و تغییر کاربری در حوزه‌ی گردشگری بود تا درآمد غیرشهریه‌ای ایجاد شود.

وی گفت: توجه به موضوع آموزش و پژوهش با رویکرد اقتصادی در این صنعت می‌تواند دانشگاه را به یک قطب آموزش گردشگری در کشور تبدیل کند.

انتهای پیام/