توانایی تشخیص انتقاد سازنده از درگیری‌های خشونت‌بار را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلبه خبر به نقل از خبرگزاری مهر، گروه سیاست: مهسا امینی، دختر جوانی که توسط پلیس امنیت اخلاقی به مرکز پلیس منتقل‌شده بود در اثر سکته قلبی به کما رفت و به بیمارستان کسری تهران منتقل شد و سپس خبر فوت او اعلام و باعث بُهت بسیاری از مردم شد.

پرده اول: تلاش برای ایجاد آشوب در تهران با اسم رمز «مهسا امینی» 

رسانه‌های ضدانقلاب از فرصت فراهم‌شده به بهانه فوت مهسا امینی نهایت استفاده را کرده و با ایجاد روایت‌های مخدوش از ماجرا سعی کردند فضا را برای تحرک خیابانی و تحریک مردم آماده کنند. همزمان با فراخوان گسترده رسانه‌های معاند خارجی برای سوءاستفاده از موضوع درگذشت مرحومه مهسا امینی به جهت ایجاد آشوب، تجمعات محدودی در سطح تهران هم شکل گرفت.

پایان خط آشوب اغتشاشگران در خیایان‌ها/ پیام اصلی به هنجارشکنان

هدف این اوباش خیابانی آن بود که به‌تدریج فضا متشنج شده و اعتراض به سمت راهزنی، سرقت و قتل‌های مرموز هدایت شود. آنچه در این چند روز در تهران و تعداد محدودی از شهرها روی داد نمایانگر آن است که به طرز قابل‌لمسی جنس آشوب سازی‌ها تغییر کرده و از مدل «سانتی ماتالیستی» در برخی نقاط در مرکز و بالای شهر به‌سوی تخریب گری تغییر کرده است.

پرده دوم: عملیات علیه حجاب

در این تجمعات غیرقانونی یکی از معدود حاضران در تجمع خیابانی روسری از سرخود برداشت. ساعتی بعد همین فرد بی‌حجاب بالای یک خودرو عبوری رفت و با بالا و پایین پریدن روی آن دیگران را برای پیوستن به شورش دعوت می‌کند؛ همان تعداد افراد همراه با این زن این بار نقش محافظ را برای او بازی کرده و اجازه نزدیک شدن مردم به او را نمی‌دهند.

در این بین، مُهره‌های آشوبگران به یک بانوی محجبه تعرض کردند و در خیابان چادر و روسری او را از سرش در خیابان کشیدند؛ انتشار این تصویر با بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی روبه رو شد. پیام کاربران مجازی به آشوبگران و اغتشاشگران این بود: «خود فروخته‌ها، کشیدن چادر از سر ناموس ما بهایش بسیار سنگین خواهد بود.»

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اغتشاشات اخیر، گفت: انقلاب ما و انقلابیون ما در برهه‌های مختلف برای جان و ناموس کُرد، لر، بلوچ، ترک، ایرانی و غیرایرانی جنگیده و امروز هم در مرگ یک جوان ناراحت و داغدار واقعی هستند، نه مثل کسانی که مانند مگس بر این زخم و جراحت نشسته‌اند و خون می‌مکند، اما نیروهای انقلابی در عین ناراحتی اجازه تعرض به حریم انقلاب و نظام را نمی‌دهند.

وی در توصیه‌ای به اپوزیسیون و ضد انقلاب، می‌گوید: توصیه ما به ضدانقلاب و نیروهای مزدور آن‌ها این است که تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنند، از دفاع مقدس تا فتنه‌های قومیتی و سیاسی که در طول بیش از ۴۰ سال در این کشور شکل دادند، هیچکدام موجب رسیدن به اهدافشان نشد چون این انقلاب یک ریشه عمیق مردمی دارد و بیدی نیست که با باد طراحی شده در اتاق فکرهای آن‌ها بجنبد.

پروژه آشوب در ایران جواب نمی‌دهد

صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هم به خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند که شورش‌های اخیر را به نتیجه مورد نظر خود برسانند و اگر موضوع اخیر هم اتفاق نمی‌افتاد با بهانه دیگر به دنبال تحقق آن بودند. اما آنچه اهمیت دارد این است که طی این پنج، شش ماه و تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد تشنج، جامعه با آنها همراه نشد تا اینکه بهانه اخیر به وجود آمد و البته این بهانه هم منجر به نتیجه نخواهد شد.

پایان خط آشوب اغتشاشگران در خیایان‌ها/ پیام اصلی به هنجارشکنان

او با تاکید بر اینکه پروژه ایجاد آشوب شبیه به سال ۸۸ در ایران به نتیجه نخواهد رسید، گفت: عقلانیت ایجاب می‌کند که فضای مجازی باید از ولنگاری خارج شود. اگر فضای مجازی ما قانونمند شود بسیاری از این حرکت‌ها را دیگر نخواهیم داشت.

اغتشاشات و ناامنی‌ها در حالی در چند محدوده تهران و چند استان دیگر صورت گرفته بود که از یک طرف راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برگزار شده بود و از سوی دیگر نیز سید ابراهیم رئیسی با دست پُر از سفر شانگهای به کشور برگشت، با این حال رسانه‌های معاند و اپوزیسیون مأموریت اصلی خود را در ترویج و تبلیغ ناامنی در پایتخت انجام می‌دادند و از طرفی هم برخی «سلبریتی ها» با موضع گیری های خود درباره اتفاقات اخیر سعی می‌کردند پازل آنها را در داخل تکمیل کنند!

مردم اشک تمساح صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: امروز مردم ما اشک تمساح رسانه‌های رژیم صهیونیستی کودک کُش و شبکه‌های انگلیسی بی بی سی، اینترنشنال و شبکه‌های سعودی را نمی‌پذیرند و قبول ندارند. مردم ما همان کسانی هستند که اخیراً شکوه اربعین را به تصویر کشیدند و در روز عید غدیر هم در تجمعات و اجتماعات خود، شکوه بزرگ عید غدیر را نشان دادند.

وی تاکید کرد: مردم ما امروز دست جریان منافق در ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور را به وضوح می‌بینند و طبیعتاً آنچه امروز مشخص است، این است که جریانی به اسم زن به دنبال آشوب طلبی است و روزی اسم رمز آنان «ندا آقاسلطان» در فتنه ۸۸ بود و امروز اسم رمز آشوب طلبی آن‌ها «مهسا امینی» است.

پرده سوم: حمله به «فراجا»!
پس از خبر درگذشت «مهسا امینی» کار ویژه ای که در دستور کار ضد انقلاب با برگزاری تجمعات غیرقانونی شکل گرفت حمله به مأموران فراجا بود. در این راستا به چند مأمور انتظامی حمله شد، چندین ماشین «فراجا» به آتش کشیده شد تا این پیام به خارج از کشور منتقل شود که در پایتخت ناامنی ایجاد شده است!

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر، می‌گوید: ما نمی‌توانیم به پلیس بگوییم که نسبت به برخی از جرایم موضع بگیرد و برخورد کند و نسبت به برخی دیگر از جرایمی که در جامعه اتفاق می‌افتد، اقدامی انجام ندهد. ما نمی‌توانیم به پلیس بگوییم که با افراد بی حجاب برخورد نکند و در این زمینه دخالت نکند. تکالیف و وظایف پلیس باید انجام شود. پلیس باید با همه مجرمان برخورد جدی داشته باشد. باید از پلیس که به صورت شبانه روزی به مردم خدمت می‌کند، حمایت کنیم.

هسته‌های سازمان یافته در اغتشاشات دست به خرابکاری و کشته‌سازی زدند

احمد وحیدی وزیر کشور نیز شب گذشته در استودیوی گفتگوی ویژه خبری در «جام جم» حضور پیدا کرد و درباره اهداف اغتشاشات اخیر گفت: گروه‌ها و هسته‌های سازمان یافته‌ای وجود دارند که در این تجمعات دست به خرابکاری می‌زنند و با حضور در مناطق مختلف اموال عمومی را به آتش می‌کشند؛ اینها اصلاً به دنبال موضوع خانم امینی نیستند و فقط به این بهانه دست به آشوب زدند و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه کردند.

وی درباره آمار کشته شدگان اغتشاشات اخیر ادامه داد: تعداد کشته‌ها شامل چند گروه می‌شود؛ گروه اول کشته‌های گروهک‌های غرب و شمال غرب مانند گروه پژاک، کومله و ضدانقلاب هستند که آنجا فعالیت دارند و گاه در درگیری‌های بین ما، برخی نیروهای ما شهید می‌شوند و برخی از عناصر آنها کشته می‌شوند؛ اینها افراد بی‌گناهی را هم آسیب زدند یا کشتند. همچنین به دنبال ورود سلاح‌های گسترده‌ای بودند که برخی از آنها کشف شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: افراد دیگری در قالب کشته‌سازی و برای تهییج افکار عمومی بوده و گروه بعدی کسانی بودند که برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند؛ این تقسیم‌بندی هست و جزئیات در وقت جمع‌بندی نهایی اعلام می‌شود.

پیام اصلی به آشوبگران

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این باره موضع گیری کرد و با تاکید بر اینکه پلیس اجازه نمی‌دهد دشمنان قسم خورده این مردم و انقلاب، امنیت و آرامش مردم عزیزمان را بر هم زنند، گفت: از مردم عزیز که صف خود را از افراد شرور و اغتشاشگر جدا کردند و از پلیس حمایت‌های “خالصانه” و “هوشمندانه” داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

پیام اصلی شب گذشته توسط رئیس جمهور کشورمان بیان شد. او در بازگشت از سفر نیویورک برای شرکت در مجمع سران سازمان ملل متحد، در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند سوار موجی شوند و بلوا و اغتشاش کنند و خیال کردند با این حرکات می‌توانند ملت را متوقف کنند.

پایان خط آشوب اغتشاشگران در خیایان‌ها/ پیام اصلی به هنجارشکنان

وی تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم اگر کسی سخن حقی داشته باشد و حرفی داشته باشد حرفش شنیده می‌شود اما اغتشاش و بهم ریختن امنیت کشور و مردم را کسی زیربار نخواهد رفت.

پرده چهارم: پایان خط آشوب در خیابان‌ها

گروه‌های اغتشاشگر با حضور در خیابان‌ها تلاش کردند القا کنند که در جمهوری اسلامی ناامنی‌ای جاده شده و بساط این ناامنی‌ها جمع نخواهد شد اما در روز آدینه، حضور خودجوش مردم انقلابی درصحنه سیلی سخت به دشمن زد و آن‌ها را از صحنه محو کرد.

پایان خط آشوب اغتشاشگران در خیایان‌ها/ پیام اصلی به هنجارشکنان

مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۱۴۰۰ سال خیمه عاشورا برپاست، مردم نجیب و هوشیار ایران عاشوراها را درک کرده‌اند و ۱۴۰۰ سال است، شیعه برای کشیدن حجاب از سر دختران بانوی مرضیه حضرت زهرا (س) اشک می‌ریزد، امروز این ملت برنمی تابد پادوهای جریان منافقین با هدایت شبکه‌های تحت حمایت سعودی، که نانشان از فساد و فحشای دربارهای سعودی تأمین می‌شود، رفتار یزید گونه با نوامیس ایرانی داشته باشند؛ سلیمانی‌ها رفتند که کسی جرأت نکند حجاب از سر زن ایرانی برداشته شود.

وی تصریح می‌کند: ملتی که عاشورا را درک کرده، فرق بین رفتارهای یزیدگونه در خیابان‌ها و نفاق‌های معاویه گونه رسانه‌هایشان را درک می‌کند و راه خود را از آنها جدا کرده و می‌داند اگر یزیدیان شاه می‌بودند هر روز عاشورا بود.

مردم ایران همیشه هوشیار هستند

جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور مردم در خیابان در واکنش به هنجار شکنی های اخیر، تاکید کرد: کسانی که به اموال عمومی آسیب می‌رسانند، قطعاً از مردم نیستند و مردم سعی می‌کنند صف خود را از آنان جدا کنند. مردم ما به جهانیان نشان داده‌اند که همواره با بصیرت و هوشیار هستند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان در امور کشورمان دخالت کنند.

پایان خط آشوب اغتشاشگران در خیایان‌ها/ پیام اصلی به هنجارشکنان

وی می‌گوید: نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت کافی برای حل مسائل و مشکلات خودش را دارد و اگر کسی تخلفی کرده باشد، قطعاً با وی برخورد خواهد شد. بیگانگان حق دخالت در امور ما را ندارند و جایگاهی ندارند که درباره امور ما اظهارنظر کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بیگانگان بهتر است به جای آنکه در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند، پاسخگوی جنایت‌هایشان باشند که معمولاً جنایت‌های آنان با سکوت رسانه‌ای مواجه می‌شود.

به هر حال، ریزش روز گذشته افراد حاضر در اغتشاش نشان داد، مردم جنس اغتشاش را به‌خوبی شناخته و توانایی تشخیص انتقاد سازنده از درگیری‌های خشونت‌بار را دارند و این یعنی پاسخ منفی ملت ایران به اغتشاش که برای دشمنان پیامی خاص دارد!