معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: سد بفراجرد با هزینه کرد ۷۲ میلیارد تومان اعتبار، ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اتمام آن، نقش بسزایی در تامین آب مورد نیاز بخش صنعت، کشاورزی و آب شرب خلخال ایفا می کند.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، مسعود امامی یگانه در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان خلخال اظهار کرد: برای خط انتقال آب شرب خلخال، ۹ میلیارد تومان هزینه شده که تامین اعتبار مورد نیاز آن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای تکمیل پروژه تصفیه خانه آب شرب خلخال که بصورت BOT اجرا می شود ، تخصیص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی، در مرحله نهایی قرار دارد.

امامی یگانه ادامه داد: تا پایان سال جاری، گاز رسانی به ۳۳ روستای این شهرستان به اتمام می رسد که از این تعداد، ۱۸ روستا در حال اجرا بوده و ۱۵ روستای دیگر نیر در مرحله واگذاری به پیمانکار است.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سال ۹۸، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و اعتبارات ارزش افزوده به شهرداریهای شهرستان خلخال اختصاص یافته که باید در جهت مناسب سازی فضای شهری، هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی در پایان جلسه، ضمن اشاره به اهمیت راه های روستایی افزود: از محل اعتبارات استانی، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافته که اداره کل راه و شهرسازی استان، میبایست نسبت به اجرای آن اقدام کند.

انتهای پیام/