سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با برطرف شدن مشکلات سه واحد تولیدی و صنعتی استان، علاوه بر پیشگیری از تعطیلی و رکود، ‌ 220 اشتغال جدید نیز ایجاد شد‌ه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، شهریار شیری آراسته در جلسه کمیسیون کارگری شورای تامین استان که در محل کارخانه ذوب آهن اردبیل، واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل برگزار شد اظهار کرد: پیشگیری از رکود واحدهای تولیدی از اهداف کمیسیون کارگری است

وی گفت:در ماه‌های گذشته، شرکت کامیون سازی سبلان خودرو مایوان ۵۰ نفر، تولید پوشاک آرتا مد ۱۱۰ نفر و  کارخانه نورد فولاد مهیار ۶۰ نفر اشتغال جدید ایجاد کرده است که پیش تر مشکلات کارگران این کارخانه ها به یکی از چالش برانگیزترین موضوعات حوزه کارگری تبدیل شده بود.

ماریا موسوی مدیرکل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل و دبیر کمیسیون کارگری شورای تامین استان نیز با تاکید بر لزوم پرداخت معوقات حقوق و حق بیمه کارگران شرکت ذوب آهن اردبیل، افزود: صنایع ذوب آهن اردبیل، یکی از اولویت‌های مهم صنعت استان است و با پیگیری ها و حمایت‌های انجام گرفته، وضعیت رو به رشدی را سپری می‌کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از آغاز ثبت نام و پرداخت تسهیلات بانکی یارانه دار بند ” و ” تبصره ۱۸ از محل اعتبارات شورای پول و اعتبار به متقاضیان بخش صنعت خبر داد.

گفتنی است کارخانه تولید فولاد مهیار با حجم کل سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۷۰ نفر و تولید ماهانه ۶ هزار تن میلگرد، با مشکلات تعدیل نیرو و عدم توانایی پرداخت به موقع حقوق کارگران روبرو بود که با تدبیر انجام گرفته، علاوه بر رشد اشتغال و پرداخت تدریجی حقوق معوق کارگران خود ، در حال توسعه است.

انتهای پیام/