معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی در استان اردبیل برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، احمد شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبی با بیان اینکه مجموع مساحت زیر کشت سبزی و صیفی در استان بالغ بر ۳۲۵۰۰ هکتار است گفت: عمده محصولات سبزی وصیفی تولیدی شامل سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه، کدو و سبزی های برگی می باشد.

وی با بیان اینکه بررسی های کارشناسی ازمزارع سبزی و صیفی نشان می دهد که در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش محصول داشته باشیم گفت:پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۲۲۵هزار تن محصول سبزی و صیفی از اراضی استان برداشت شود.
شهریار در ادامه سخنان خود افزود: سعی و اهتمام ما براین است تا با تقویت مکانیزاسیون بخش کشاورزی و تخصصی کردن دستگاههای کاشت وبرداشت محصولات سبزی و صیفی، بتوانیم سال به سال شاهد رشد و شکوفایی تولیدات سبزی و صیفی در استان باشیم .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: به غیر ازمحصول سیب زمینی سعی شده است بقیه صیفی جات به صورت نشائی کشت شود تا طول مدت عمل آوری محصول کاهش یابد و به این وسیله در میزان آب و کود مصرفی و دیگر هزینه های متفرقه صرفه جویی شود تا محصول برداشتی ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد .

انتهای پیام/